Internet Hungary - A folyamatosan növekvő adatigény mozgatja a távközlési piacot
2015. szeptember 30.
A mobiltelefonok elterjedésével folyamatosan növekszik a felhasználók adatigénye, az elvárásoknak megfelelően pedig egyre több, gyorsabb és olcsóbb szolgáltatás érhető el a távközlési piacon - mondta a Vodafone vállalati szolgáltatások üzletág vezérigazgató-helyettese Siófokon, a 16. Internet Hungary rendezvényen.
Király István ismertette a BellResearch legfrissebb jelentését, amely szerint tavaly a kis- és középvállalkozások 85 százalékánál volt legalább egy mobiltelefon, a lakossági szférában pedig megháromszorozódott a mobiltelefont használók száma két év alatt.
A mobilok elterjedésével egyidejűleg az Európai Unión belül 25 országban, az EU-n kívül 6 európai országban, Európán kívül pedig 23 országban van 4G-hálózat. Magyarországon tizennégyszeresére nőtt a felhasznált adatmennyiség az elmúlt két év alatt, és 2014-ben már a lakosság 33 százaléka heti 7 órában internetezett telefonon, csaknem háromszor annyi felhasználó, mint 2012-ben - fejtette ki a vezérigazgató-helyettes.
Beszámolt az M2M Barométer eredményeiről is, amely szerint két év alatt 15 százalékkal nőtt a legalább egy M2M (gép-gép közötti kommunikációs) technológiát alkalmazó vállalatok száma, így világszerte a vállalatoknak már 27 százaléka használja fel termelékenysége javítására ezt a technológiát.
A felmérés során megkérdezett cégek 83 százaléka számolt be arról, hogy versenyképessége az M2M fejlesztéseknek köszönhetően javult.
A jelentés 16 országban, hét iparág 650 vezető szakemberének megkérdezésével készült.
Király István emlékeztetett arra, hogy eddig elsősorban a biztonságtechnikában és a személyes árukövetésben használták a gépek közötti kommunikációra épülő megoldásokat. Úgy vélte, hogy ezek a jövőben leginkább az energiafelhasználásban jelennek majd meg az okos mérőeszközök térnyerésének köszönhetően.
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi médiakonferenciát tart a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat az NMHH támogatásával
- Mintegy 65 százalékkal nőtt a Ki Mit Tube nézettsége
- Internet Hungary: a közösségi média az Iszlám Állam titkos fegyvere?
- Letöltés, streaming, tévézés: nagykanállal fogyasztják a magyarok a videós tartalmakat
- Létrejön a világ második legnagyobb távközlési cége
- Tévé és rádió a farzsebben
- Internet Hungary: a digitalizáció 5 éven belül elsöpörheti a cégek 40 százalékát
- Keresik Magyarország 3 legjobb startupját
- Nőtt a távközlési szektor szereplői iránti ügyfélbizalom
- Ki Mit Tube: a legismertebb hazai vlogger a 10. zsűritag