Nehezen ismerjük fel az adathalász weboldalakat
2015. szeptember 29.
A Kaspersky tesztje szerint a felhasználók csupán 24 %-a tud különbséget tenni egy valódi és egy hamis weboldal között. A teszt segít a felhasználóknak megtudni, hogy pontosan milyen szintű a kiberbiztonsággal kapcsolatos tudásuk. Továbbá a tesztből az is kiderül, hogy a felhasználók internetes szokásai biztonságosak-e vagy sem.
Az internethasználók gyakran nem ismerik fel a potenciális fenyegetést, amikor szembe kerülnek eggyel. Ezt az eredményt a Kaspersky Lab által szervezett korábbi felmérés is alátámasztja, melyben 18 000 ember vett részt világszerte. A tesztből kiderül, hogy a válaszadók számos veszélyes helyzettel találkoznak, melyek gyakran előfordulnak böngészés közben, fájlok letöltésekor vagy a közösségi oldalak látogatásakor.
16 ország képviselői átlagosan 95 pontot kaptak a lehetséges 150-ből. Ez azt jelenti, hogy az elméleti szituációk csupán felére érkezett helyes és biztonságos válasz, a fennmaradó esetekben a felhasználók ki vannak téve a kellemetlen következmények kockázatának, mint például a bizalmas információk kiszivárgásának.
A vizsgálat során csupán a válaszadók 24%-a volt képes felismerni egy valódi weboldalt, anélkül, hogy egy adathalász oldalt is kiválasztott volna mellé. Mi több, a megkérdezettek 58%-a csak az adatlopásra tervezett adathalász oldalt választotta ki, anélkül, hogy a megfelelő oldal bekarikázásra került volna.
Az is kiderült, hogy minden tizedik felhasználó kész megnyitni egy csatolt fájlt ellenőrzés nélkül, egy gyanús e-mailben, mely sok esetben megfelel egy rosszindulatú program manuális telepítésének. További 19%-uk letiltana egy biztonsági megoldást, ha az hirtelen megpróbálná megakadályozni a telepítést, azzal az indokkal, hogy veszélyes lehet.
A tesztet bárki kitöltheti, aki szeretné megismerni kiberbiztonsággal kapcsolatos tudását.
Kép: blog.gulfinfotech.com
Kapcsolódó cikkek
- Online számláinkat féltjük a leginkább
- A vállalkozások fél millió dollárt is veszíthetnek egy biztonsági incidens következményeként
- Elkerülhetjük, hogy kiszivárogjon magánéletünk
- A Turla kiberkém csoport a műholdakat használja a teljes anonimitás elérésére
- Kaspersky biztonsági megoldás az üzleti Mac-felhasználók számára
- A vállalatok támadáskor többet fizetnek a helyreállításért, ha a virtuális infrastruktúra is érintett
- Blue Termite: egy kiberkémkedési kampány, mely fontos japán célpontokat támad
- A pénzügyi szolgáltatók inkább utólag kezelik az online támadásokat, nem megelőzik azokat
- A spamelők 2 millió dollárral kecsegtetik a címzetteket
- Ismét támadásba lendült a Darkhotel kiberkém csoport