A magyar Geomatech a legkorszerűbb technológiákat viszi a közoktatásba
2015. szeptember 9.
A Geomatech matematikai oktatást segítő programja után most a természettudományokra dolgozott ki bárki számára elérhető technológiát és azon alapuló oktatási anyagokat a magyar fejlesztőcsapat.
Az újdonságot, az okos eszközökkel, így telefonnal, tablettel vagy akár az interaktív táblán elvégezhető matematika kísérletek után az új fizikai és egyéb természettudományos feladatok sora jelenti. A Geomatech célja, hogy a közoktatásban résztvevő diákok megszeressék a matematikát és a fizikát, a természettudományos tárgyakat, azok tanulásához és tanításához több sikerélmény kapcsolódjon, ezáltal motiváltabbak legyenek, és nagyobb arányban tanuljanak tovább matematikai, fizikai, műszaki és informatikai területeken.
A Geomatech projekt az elkészült matematikai és fizikai oktatási anyagokhoz ingyenes online hozzáférést (http://tananyag.geomatech.hu/) biztosít az érdeklődők számára.
Mérhető-e, ami láthatatlan? Mennyi a gravitációs gyorsulás értéke a tanteremben? Miből lesz a szivárvány? Ezek a kérdések már az általános iskolában is előkerülnek, a Geomatech program keretében pedig a fizikai kísérletek tableten, okostelefonon és digitális táblán is könnyen megjeleníthetőek lesznek - olvasható a projekt kommunikációjával megbízott cég MTI-hez kedden eljuttatott közleményében.
Mint írják, az idei tanév kezdetéig több mint 950 iskola mintegy 2500 tanára ismerkedett meg továbbképzés keretében a legkorszerűbb elektronikus oktatási technológiákkal.
Elkészültek és a technológiai tesztek függvényében hamarosan bárki számára elérhetőek lesznek a Geomatech oldalán azok a mobileszközökkel is elvégezhető kísérletek, amelyek az okostelefonok érzékelőit hívják segítségül. Ezeken keresztül szemléltetik majd a fizika törvényszerűségeit. A mobiltelefonok ma már olyan mérési eszközökként használhatóak, amelyek az oktatást is nagyban segítik.
A Geomatech program keretében összekapcsolták a mobiltelefont a számítógépekkel, a GeoGebra program segítségével feldolgozzák a jeleket és a könnyű megértés biztosítása érdekében grafikusan is ábrázolják az eredményeket. Amikor például a diákok a mobilt a kezükben mozgatják, akkor a számítógép megjeleníti a mobil érzékelő által küldött jeleket. Így például rögtön érthetővé válik, hogyan változik az erő, amely adott esetben a telefonra hat. A látványos mobil kísérletezéssel nem telik el a tanóra fele, és a tapasztalat azonnal segít a megértésben is - írják a közleményben.
"Nagy örömünkre szolgál, hogy a Geomatech elektronikus oktatási rendszer egyre szélesebb körben terjed el a közoktatási intézmények körében. Az információs korban a gyerekeknek nem lehet úgy fizikát tanítani, mint 100 évvel ezelőtt. A diákok ma már sok információt dolgoznak fel, megnőtt a képi anyagok jelentősége, bár sok dologra tudnak koncentrálni, de csak rövid ideig. Egyre fontosabb az aktivitás és az azonnali visszajelzés" - idézi a közlemény Mészáros Lászlót, a BKF Kommunikációs Alapítvány kuratóriumának elnökét, a projekt vezetőjét.
Mint írják, a Geomatech Program a magyar közoktatás fejlesztésének sikerterméke. A fejlesztők és a program elkötelezett hívei folyamatosan keresik annak a lehetőségét, hogy milyen módon szélesíthetnék ki a Geomatech nyújtotta kereteket.
Kapcsolódó cikkek
- Űrakadémiát szervez a Magyar Asztronautikai Társaság
- Játéktervező és -elemző képzést indít a Műszaki Egyetem
- Digitálisan analfabéta a diákok többsége
- A BBC miniszámítógépe: a Micro:bit
- Robotprogramozásról lányoknak
- A Huawei közreműködésével hozzák létre Brüsszelben a „jövő campusát”
- IVSZ: az iskolarendszer képtelen válaszolni a XXI. századi kihívásokra
- Magyar okostelefonos robot tanítja programozni a fiatalokat
- A Unit4 akvizícióval nyomul az oktatási piacon
- Programozni tanít Codie, a magyar okostelefonos robot