Az Apple és a Xiaomi is tör előre a világpiacon
2015. augusztus 31.
Az IDC adatai szerint Apple és a Xiaomi alapjaiban forgatta fel a viselhető számítástechnikai eszközök – okosórák, sportmérőeszközök – piacát a második negyedévben.
Ahogy arról már mi is beszámoltunk, az Apple Watch bemutatásával az Apple rögtön a második helyezést szerezte meg magának a viselhető számítástechnikai eszközök gyártóinak világranglistáján. Az Apple a második negyedévben 3,6 millió viselhető készüléket (Apple Watch) értékesített, csupán 800 ezerrel kevesebbet a piacvezető Fitbit 4,4 milliós eladási számánál. Nagyot szakított a viselhető készülékek piacán a szintén új jövevénynek számító Xiaomi is. A kínai vállalat 3,1 millió készülékkel a harmadik helyen debütált a ranglistán.
A viselhető számítástechnikai eszközök második negyedévi értékesítési volumene, főképp a két új belépő érdeméből, 223,2 százalékkal 18,1 millióra emelkedett a 2014 második negyedévi 5,6 millióról.
Ramon Llamas, az IDC viselhető számítástechnikai eszközökkel foglalkozó csapatának vezetője a növekedéssel kapcsolatban úgy véli, minden egyes alkalommal, amikor az Apple belép egy új piacra, nemcsak saját magára, de az egész piacra felhívja a felhasználók figyelmét.
Legnagyobb hatása az Apple belépésének az okos, azaz harmadik féltől származó alkalmazások futtatására is alkalmas viselhető eszközök piacára volt. Ebben a kategóriában minden második eladott eszköz Apple Watch volt a második negyedévben – mutatott rá Jitesh Ubrani, az IDC szakértője. Annak ellenére is, hogy szám szerint a Fitbit felülmúlta az Apple eladásait, a cég csak egyes célfeladatok elvégzésére alkalmas egyszerű viselhető eszközöket forgalmaz. Ez a kategória pedig az előrejelzések szerint az elkövetkező években veszíteni fog piaci súlyából, így minden valószínűség szerint az Apple veszi majd át a piacvezető szerepet.
Bár a piacvezető Fitbit a második negyedévben 4,4 millió, a 2014 második negyedévi 1,7 milliónál 158,8 százalékkal több készüléket értékesített, csupán 24,3 százalékos piaci részesedésre tett szert, kisebbre az egy évvel korábbi 30,4 százaléknál. Az Apple (3,6 millió készülék eladásával) 19,9 százalékos, a Xiaomi pedig (3,1 millióéval) 17,1 százalékos piaci részesedésre tett szert. A Xiaomi szinte megállíthatatlanul tör előre Kínában, bár az utóbbi időkben megkezdte értékesítési csatornái kiépítését külföldön is.
Az értékesítési rangsorban a negyedik a Garmin volt 0,7 millió készülék eladásával, ami 3,9 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő. A Garmin eladásai 40 százalékkal nőttek a 2014 második negyedévi 0,5 millióhoz képest, ami akkor még 8,9 százalékos részesedéshez volt elegendő.
A piac nagy vesztesének a Samsung bizonyult, hiszen eladásai 0,8 millióról 25,0 százalékkal, 0,6 millióra csökkentek, piaci részesedése pedig 14,3 százalékról 3,3 százalékra zsugorodott. A Samsung alig egy hajszállal előzte meg a Huawei- és a Jawbone-készülékeket a legnagyobb öt gyártó közé való bekerülésért vívott küzdelemben.
Az összes többi gyártó együttesen 119,2 százalékkal, 5,7 millióra növelte eladását 2,6 millióról, de az Apple- és Xiaomi-készülékek özöne alatt piaci részesedésük így is 31,5 százalékra zsugorodott 46,4 százalékról.
Kép: wearables.com
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple és a Xiaomi borította a világpiacot
- Sikeres az iPhone, az Apple Watch-ról azonban még mindig nincsenek adatok
- Továbbra is hasít az iPhone
- A Samsung uralja a mobilpiacot, a Huawei pedig Kínában vezet
- Aksiturbó nélkül érkezhet az Apple Watch 2
- Megint az Apple a világ legértékesebb márkája
- A Microsoft és a Sony lecsúszott a mobilgyártók sorában
- Az Apple ismét a világ legértékesebb márkája
- A Microsoft és a Sony nincsenek a top 10 mobilgyártó között
- 3 millió okosórát értékesített eddig az Apple