A pénzügyi szolgáltatók inkább utólag kezelik az online támadásokat, nem megelőzik azokat
2015. augusztus 20.
A bankok és az online fizetési szolgáltatók csaknem fele utólagosan kezeli az online támadásokat az esetek megelőzése helyett; a kiberbűnözők pedig évről évre kifinomultabb támadási módszereket találnak fel, így nő a bűnözések száma és a veszteségek mértéke - vélekedett a Kaspersky Lab.
A vállalatok mindössze 36 százaléka készít elemzést a támadás során kihasznált biztonsági résről és 38 százalékuk kompenzálja a veszteségeket.
A felmérésben résztvevő banki képviselők és fizetésirendszer-üzemeltetők 29 százaléka úgy vélte, hogy olcsóbb és hatásosabb megoldás a felmerülő csalások következményének enyhítése, mint az esetek elhárítása.
Az orosz magántulajdonban lévő Kaspersky Lab jelenleg csaknem 200 országban működik világszerte és több, mint 400 millió felhasználónak biztosít védelmet.
Kapcsolódó cikkek
- SMS-sel indul a bankszámla elleni támadás
- Izrael tagadja, hogy köze lenne az évszázad kémprogramjához
- Az első arab kiberkém-csoport nyomában
- Jelentősen nőtt a netes vásárlásokhoz kapcsolódó csalások száma
- Online radar a kiberfenyegetések ellen
- Mac-felhasználók a kiberbűnözők célkeresztjében
- Több mint egymillió ügyfél bankkártya-adatait lopták el
- Egy év alatt megduplázódott a vállalati célpontok száma
- Új fenyegetések az APT világban: 2014 a kifinomult, 2015-re a ravasz
- A játékosokat és az online bankolókat célozzák a kibertámadások