Több ügy intézhető otthonról, e-kényelmesen
2015. augusztus 18.
Itt vannak a főbb e-közigazgatási fejlesztések: több mint 300 milliárd forint jut e- közigazgatási fejlesztésekre a következő években.
312 milliárd forintot különített el a kormányzat e-közigazgatási fejlesztésekre a Magyar Közlöny legutóbbi számában megjelent Közigazgatás- és Közszolgáltatásfejlesztési Operatív Program (Köfop) éves fejlesztési keretében. Az éves fejlesztési keretben négy, a területi közigazgatás fejlesztését szolgáló projekt kapott helyet, melyek a kormányhivatalok számára nyújtanak informatikai megoldásokat.
Többek között ilyen lehet a kormányablakok úgynevezett „munkafolyamat-támogató rendszerének” fejlesztése, az elektronikus űrlapok kitöltésével és hitelesítésével otthonról intézhető ügytípusok körének kibővítése, az állami nyilvántartások közötti információáramlás továbbfejlesztése, valamint az önkormányzati informatikai rendszerek és a hozzájuk kapcsolódó ügyintézések egységesítése.
Mint ahogy erre a MultiContact szakértői rámutattak, miközben a kormányablakok egyre több feladatot, köztük okmányirodai feladatokat látnak el, a szükséges informatikai háttér hiányában az ügyintézők – az „azonnal intézhető” ügyek, például okmányügyek kivételével – sok esetben még csak annyit tudnak tenni, hogy tájékoztatást nyújtva segítik az ügyfeleket a papíralapú nyomtatványok, kérelmek kitöltésében, majd a beadványokat továbbítják a kormányhivatal illetékes szakterületének. A kormányablakok munkafolyamat-támogató rendszerének fejlesztésével a jövőben a papíralapú kérelmek továbbítása helyett megoldódhat közvetlen, a megfelelő informatikai szakrendszerhez irányuló adattovábbítás, ami nagymértékben gyorsíthatja az ügyintézést.
A kormányablakrendszer fejlesztésével emellett tovább bővül majd azoknak az ügytípusoknak a köre, amelyeket otthonról intézhetünk. Például a családtámogatási ellátásokat nem kellene papíralapon, személyes ügyintézés keretében kérelmezniük az érintetteknek, hanem a kérelmüket otthonról, elektronikus űrlap kitöltésével és hitelesítésével tudnák közvetlenül beküldeni az ellátási igényt elbíráló hatóságnak.
Ha az űrlap kitöltésében elakadnának, akkor akár egy internetes (videochat) hívást is igénybe vehetnek. A fejlesztéseknek köszönhetően például a házasságkötéskor a névváltoztatásról értesítést kaphat minden érintett hatóság, és a folyamatban lévő ügyekben nem kell külön bejelenteni a névváltozást.
Forrás: hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Digitálisan is elérhetővé válnak novembertől a társasházak alaprajzai és ügyiratai
- Már több mint százezer oldalletöltésnél tart az új pályázati honlap
- Tízmilliárdot fordítanak egészségügyi informatikai fejlesztésre
- Egyszerűbb lesz az ügyintézés - összekapcsolják az állami hivatalok adatbázisait
- Megújul az önkormányzatok e-szolgáltatása az új ASP-rendszerrel
- Hungaricana - 48 múzeum, 20 levéltár és 20 könyvtár anyaga egy helyen
- Ujjlenyomatot is tartalmaz majd az új e-kártya
- Újabb intézmények kapcsolódtak a központi elektronikus fizetési rendszerhez
- A kormány előkészíti az elektronikus földhivatali ügyintézést
- Félmilliárdos fejlesztést kap a Főpolgármesteri Hivatal informatikai rendszere