69%-os növekedés a Huaweinál

A Huawei közzétette első féléves pénzügyi eredményeit. A vállalat által publikált mutatók alapján 69%-os bevételnövekedést értek el az előző évi értékhez képest.

A Huawei július 22-én tette közzé a vállalat fogyasztói üzletágának idei, első féléves eredményét. Az üzletág továbbra is jelentős növekedést könyvelhet el: 2015 első félévében a teljes bevétele meghaladta a 9 milliárd dollárt, amely az előző évi értékhez képest 69 százalékos növekedést jelent.,Ez az összeg a Huawei Technologies teljes bevételének 32 százalékát tette ki, ami az előző év azonos időszakában 24 százalék volt.

 

A Huawei mobiltelefon üzletági bevétele az idei első félévben elérte a 7,2 milliárd dollárt, amely 87 százalékos emelkedés az előző üzleti év azonos időszakához képest. A vállalat 2015. június 30-áig összesen 76 687 szabadalmi kérelmet nyújtott be, ezek közül 18 ezer volt készülékekkel kapcsolatos. A Huawei összesen csaknem 42 ezer szabadalmát vezették be világszerte. A Huawei 2015 májusában először került fel a BrandZ a világ legértékesebb márkáit rangsoroló, 2015. évi „Top 100 Global Brands” listájára. A vállalat márkaértékét több mint 15 milliárd dollárra értékelték, technológia kategóriában pedig az előkelő 16. helyet foglalja el.

 

Iruchar Yu, a vállalat fogyasztói üzletágának vezérigazgatója szerint atz eredmények azt tükrözik, hogy a prémium termékekere fókuszáló üzleti stratégi sikeres. Mindez pedig hozzájárul ahhoz, hogy a várható nyereség 2015-ben 16 milliárd dollárról 20 milliárd dollárra emelkedjen.
 


A Huawei okostelefon kiszállításai felülmúlták a piac teljesítményét 2015 első félévében a Huawei Fogyasztói Üzletága összesen több mint 48 millió okostelefont szállított. Ez 39 százalékos növekedést jelent az előző üzleti évhez képest, míg ugyanebben az időszakban a globális okostelefon kereslet mindössze 7 százalékos növekedést mutatott a GFK piackutató intézet 2015 májusában publikált kutatása szerint.

 

A Huawei közép- és felsőkategóriás készülék szállításai 70 százalékkal emelkedtek az előző üzleti évhez képest, amely az összes, a vállalat által szállított mobiltelefon 31 százalékát teszi ki, a teljes bevételnek pedig közel 43 százalékát jelenti. A Huawei felsőkategóriás Mate7 okostelefonból összesen 5 millió darabot szállított ki globálisan. A 2014 júniusában bemutatott P7 pedig eddig összesen 7 millió eladást könyvelhet el. A P8-ból több mint 1 milliót adtak el globálisan, a készülék idei év áprilisi debütálását követő két hónap során.

 

A Huawei globális stratégiájának köszönhetően a vállalat üzleti növekedést ért el az anyaországában és az azon kívüli piacokon is. Kínában 124 százalékos bevételnövekedést értek el a tavalyi értékhez képest, míg más régióknál 40 százalékot is meghaladó emelkedés volt megfigyelhető: Nyugat-Európában 45, Észak-Kelet-Európában 54, a Dél-csendes-óceáni régióban 41, Észak-Afrikában 164, míg a Közép-Keleten 48 százalékos gyarapodás volt jellemző.

 

A GFK piackutató intézet szerint a Huawei globális piaci részesedése tovább nőtt 2015 első negyedévében, januárban 6,7 százalékos, februárban 7,1 százalékos, márciusban 7,8 százalékos, áprilisban pedig 8,1 százalékos értéket mutatott, míg májusra elérte a 8,8 százalékot. A Huawei részesedése a kínai piacon a legnagyobb, a vállalat így megelőzte a Samsungot és az Apple-t a távol-keleti országban.

 

A Fogyasztói Üzletág 2015 első félévében megerősítette viselhető eszközökkel kapcsolatos stratégiáját, és az idei Mobile World Congresszen Barcelonában bemutatta a Huawei Watch W1-et, a TalkBand N1-et és B2-t. A 4G és 5G hálózatok, a Big Data („Nagy Adat”) és a felhő alapú technológiák területén egyesítve képességeit a Huawei célja, hogy vezető helyet foglaljon el az „össszekapcsolt autók” ágazatában, és elősegítse a személygépkocsik, az okostelefonok és a viselhető okoseszközök közötti akadálymentes kommunikációt, így kényelmesebb és biztonságosabb vezetési élményt kínálva felhasználóinak. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció