Tablet segít kiválasztani a lábbelit
2015. július 16.
Rendhagyó, a legújabb technikát felhasználó bolt nyílt Budapesten. A vásárlók nem a polcok, dobozok labirintusában bolyongva keresgélnek megfelelő cipőt, hanem egy iPad segítségével ismerhetik meg az aktuális árukészletet.
A tegnap megnyitott budapesti Footure cipőbolt eladóterében dekorációként találunk ugyan cipőket, de az egymásra tornyozott cipősdobozok látványa hiányzik. Ehelyett a vásárlók iPaden böngészik a kínálatot, majd amikor kiválasztották a felpróbálni kívánt darabot, a raktárból névre szólóan hozzák ki nekik. Várakozás közben egy bemutatót láthatnak a vevők a kiválasztott termékről.
– Biztosan mindenki járt már úgy, hogy a boltban megtetszett neki egy cipő, de az ő méretében nem talált a modellből. Erre persze hosszú percek alatt jön rá, mire átnézi a dobozokat, vagy kerít egy eladót, aki tájékoztatja. Utána csalódottan kezdheti újra a válogatást. A célunk az, hogy ötvözzük a legújabb technika és a hagyományos bolti kiszolgálás előnyeit – mondja Buza Dániel, a futurisztikus cipőüzlet tulajdonosa.
– A boltban nincsenek felhalmozott cipős dobozok, a vásárlás folyamata úgy kezdődik, hogy a vendég kap egy iPadet. Aki először jár nálunk, megnézhet egy bemutató videót a rendszer működéséről, visszatérő vendégek ezt természetesen átugorhatják. Ezt követően a vevő megadja a nemét, hogy milyen méretet keres, szűkítheti a találatokat stílus, felhasználási mód szerint is. A kijelző mindig az aktuális készletet mutatja, nem kell attól tartani, hogy nincs raktáron a kiválasztott cipő. Ha megtörtént a választás, a vevő beírja a nevét és helyet foglal. A raktárban összekészítik számára a felpróbálni kívánt cipőket, és névre szólóan adják át az eladótérben. A vásárlás további menete klasszikus módon zajlik. Ezzel a megoldással az online böngészés kényelmét, gyorsaságát élvezhetik a hozzánk látogatók, de arról sem kell lemondaniuk, hogy azonnal felpróbálhassák a cipőt. Az a tapasztalatom, hogy sokan azért nem rendelnek cipőt, ruhát online, mert nem bíznak abban, hogy a megrendelt áru valóban jó lesz számukra – ismertette a vezető.
Kapcsolódó cikkek
- Másfélezer magyar innovációs projekt nyert uniós támogatást
- Megnyílt az első európai MakerBot Innovációs Központ
- Mától egyes országok üzleteiben is kapható az Apple Watch
- Innovációs TechShow az Akvárium Klubban
- A Samsung ajándékkal ösztönzi a prémium tévévásárlókat
- E-Ink kijelzőjével próbál sokszínű lenni a Volvorii Timeless okoscipő
- Egyre többet költ kutatás-fejlesztésre Kína
- Okosóra lesz a jövő slusszkulcsa
- Mobilalkalmazás hozza össze a helyi termelőket a vevőkkel
- Minden hazai vállalkozás indulhat az InnoMax Díjért