Még mindig sokan nem bíznak az online bankolásban
2015. június 26.
A Kaspersky Lab és a B2B International közös felmérése szerint az internetezők közel fele (46%) szerint az online banki ügyintézés nem olyan biztonságos, mintha személyesen intéznék pénzügyeiket. A félelmek ellenére az emberek többsége bizonyos kifizetéseket online bonyolít le, azonban sokan még az alapvető biztonsági intézkedéseket sem teszik.
A Kaspersky Lab a B2B Internationallel közösen végzett felmérése szerint sokan félnek még az online bankolástól. A biztonság szempontjából még mindig a személyes tranzakció áll az első helyen.
A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a felhasználók jelentős hányada (49%) érzi úgy, hogy kiszolgáltatott az online pénzügyi tranzakciók során. Sőt, a fele (54%) arról számolt be, hogy az offline fizetés megbízhatóbb, mint az online módszer, és 46 százalékuk egyetért abban, hogy a személyes banki ügyintézés biztonságosabb, mint az online eljárás.
A legegyszerűbb módja a bűnözők számára az online bankszámlákhoz való hozzáférésnek, ha a számlatulajdonosnak adják ki magukat. A bankszámlára vonatkozó adatok illetéktelen megszerzésének egyik módja az adathalászat, amikor egy csaló oldalon a felhasználók óvatlanul megadják az azonosítójukat és a jelszavukat. A másik módszernél a bűnözők egy banki trójai segítségével szerzik meg a bejelentkezési információkat, amikor a felhasználó belép a bank hivatalos oldalán keresztül. A számítógépek és a mobilkészülékek egyaránt sérülékenyek az ilyen jellegű támadásokkal szemben.
A félelmek ellenére a legtöbb internethasználó él az online fizetések lehetőségével: a megkérdezettek 76 százaléka használja asztali gépét vagy laptopját online fizetésre, 22 százalékuk ezt tableten intézi, 30 százalékuk pedig okostelefonon keresztül. 12 százalékuk smart TV tulajdonos és többek között erre a funkcióra is használja készülékét. Ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy ötből egy felhasználó nem tesz semmit pénzügyi adatai védelme érdekében.
Ross Hogan, a Kaspersky Lab csalások megelőzésével foglalkozó részlegének globális vezetője elmondta, hogy ha a az ügyfelek a hagyományos, offline ügyintézést választják az internetes csalástól tartva, ez megakadályozza a magas jövedelmezésű online és mobil fizetési rendszerek elterjedését. Ez arra kényszeríti a bankokat, hogy alacsony árrésű ágazatokba invesztáljanak. Eközben azok, akik használják az online és a mobil fizetési módokat, állandóan aggódhatnak amiatt, hogy a pénzüket kockáztatják ami a bank hírnevét is csorbíthatja.
Ezért manapság a bankoknak kiemelt feladata, hogy a szükséges technológiák alkalmazásával biztonságos környezetet teremtsenek ügyfeleik számára. Ez nem csak partnereik megnyugtatását szolgálja, hanem a gondatlan ügyfelek kockázatát is csökkenti, akik egyébként fontos pénzügyi adatokat veszítenének el felelőtlen magatartásuk miatt.
Az egyik megoldás erre a problémára a Kaspersky Fraud Prevention termék, egy többszintű védelmi platform, amelyet kifejezetten a bankok számára fejlesztettek ki. A Kaspersky Fraud Prevention megvédi a pénzügyi adatokat az ügyfelek eszközein, ezáltal növeli a felhasználói lojalitást, csökkenti a bankokat ért incidensek és kártérítések kockázatát, továbbá megóvja a bankokat reputációjuk egy adatlopási ügy következményeként való elvesztésétől. A platform képes megvédeni a Windows, a Mac, a Windows Phone, az Android és az iOS operációs rendszert használó eszközök tulajdonosait.
Kapcsolódó cikkek
- Bővültek a Kaspersky Endpoint Security for Business felügyeleti funkciói
- Jól teljesített a Kaspersky Internet Security
- Támadás érte a Kaspersky Labot
- Közös oktatási kezdeményezést indított a Kaspersky Lab és az ISA
- 2015 első negyedévében a korábbinál több országot érintettek a botnet támadások
- Így módosíthatják a hackerek a videoközvetítéseket a városok biztonsági kamerarendszereiben
- A Kaspersky Lab azonosította a “Grabit” kémprogramot
- Új csalásra figyelmeztetenk a Kaspersky szakértői
- Megduplázódott a malware-ekhez használt digitális tanúsítványok száma
- Új domainek élesztik újjá a régi spameket