YouTube Newswire, a közösségi média és az újságírás szövetsége
2015. június 23.
A YouTube és a Storyful közösen hozná létre a YouTube Newswire alkalmazást, mely a Storyful szerkesztői által válogatott és ellenőrzött szemtanúk által feltöltött videókat tartalmaz.
A közösségi újságírás egyik problémája, hogy a szemtanuk által feltöltött videók, elmesélt történetek sokszor félreértést, hamis híreket generálnak, túlzásokat és fél információkat tartalmaznak. A Youtube és a Storyful ezért szeretne létrehozni egy olyan hírcsatornát, mely ötvözi a közösségi média és a hivatásos újságírás előnyeit.
A YouTube Newswire egy olyan hír csatorna lesz, mely a felhasználók által feltöltött videók közül a valósságnak leginkább megfelelőket tartalmazza. A szemtanuk híreit a Storyful szerkesztői összevetik, átnézik, és a többféle történetből megpróbálják összerakni a valódi eseményt, így mi már egy valódi hírt láthatunk.
Olivia Ma, a Google News Lab egyik vezetője elmondta, reméli, hogy az új alkalmazás olyan videókat ad az újságírók számára, melyek új szemszögből mutatnak meg fontos eseményeket.
A Storyful célja, hogy minél jobbá tegye a közösségi újságírást. Amikor a vállalat 2011-ben elkezdett a YouTube-bal közösen dolgozni, percenként 48 órányi videót töltöttek fel az emberek. Azóta ez percenként 300 órányira nőtt. Soha nem volt még szükség ennyire arra, hogy a sok információ közül kiszűrjék a zavaró zajokat.
A szolgáltatás a hírügynökségek munkáját segítené azáltal, hogy a híreket a szemtanúk képeivel egészítik ki.
Az együttműködés rendkívül előnyös mindkét félnek, de különösképp a YouTube számára, hiszen a videó megosztó oldalnak olyan vetélytársai lettek az utóbbi időben a közösségi média területén, mint a Meerkat vagy a Periscope.
Forrás: techspot.com
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában
- A közösségi média hálójában
- A magyarok használják leginkább álláskeresésre a közösségi oldalakat
- Segíts otthonról látássérülteknek újságot olvasni!
- Újabb félmillió titkos iratot tesz közzé a WikiLeaks
- Kritikus vélemények az online tartalomszolgáltatási piac szabályozásáról
- Új algoritmussal újít a Facebook
- A nyomtatott média megmentője az intelligens újságolvasás
- A médiatartalmat inkább online fogyasztják a fiatalok
- A Facebook új algoritmusa azoknak, akik nem szeretik a „Like” gombot