Nyilatkoznia kell az ügyfélnek, ha nem fogadja el a díjváltozással járó szerződésmódosítást
2015. június 12.
Tizenöt napon belül mindenképpen nyilatkoznia kell arról az ügyfélnek, ha a díjváltozásra vonatkozó szerződésmódosítást nem fogadja el, ennek elmulasztása ugyanis elfogadásnak minősül - közölte a média- és hírközlési biztos.
Kétoldalú szerződésmódosításkor a szolgáltató és az előfizető közösen is módosíthatja a szerződést, és ezt bármelyik fél kezdeményezheti. A fizetendő díj és a szolgáltatás igénybevételének feltételei is változhatnak. Ha a módosítást a szolgáltató kezdeményezi, a módosításra kétoldalúan csak akkor kerülhet sor, ha azt az előfizető elfogadja. Ha a szolgáltató az előfizető számára kedvezőtlen ajánlatot tesz, azt az előfizető visszautasíthatja - hívta fel a figyelmet a biztos.
Kiemelte: míg egyoldalú szerződésmódosításkor az előfizetőnek nincs lehetősége nyilatkozni az elfogadásról, illetve a visszautasításról, kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlat esetén viszont a módosításhoz mindenképpen szükséges az előfizető elfogadó nyilatkozata.
Egyoldalú módosítás esetén, ha az előfizető nem kívánja előfizetését fenntartani a módosított feltételek mellett, az értesítéstől számított 15 napon belül felmondhatja a szerződést. Ha a szerződés megkötésekor kedvezményeket vett igénybe, a szolgáltató jogosult a - kedvezményekre tekintettel korábban fel nem számolt - díjakat és költségeket felszámítani az addig eltelt időszakra.
Kétoldalú módosításra vonatkozó szolgáltatói ajánlat esetén, ha azt az előfizető el kívánja fogadni, ezt 15 napon belül kell megtennie, mégpedig egyértelmű elfogadó (igenlő) nyilatkozattal. Ha a fogyasztó nem kíván élni az ajánlattal, akkor a szóban, illetve írásban kötött szerződés esetén elegendő, ha nem nyilatkozik a 15 napos határidőn belül, így a régi szerződés változatlan feltételekkel hatályban marad. Ráutaló magatartással megkötött szerződésnél az előfizető tevőleges és kifejezett elfogadó nyilatkozata hiányában az általános szerződési feltételeknek erre vonatkozó rendelkezései szerint a szolgáltatás további igénybevétele elfogadásnak minősülhet - jegyezte meg.
Díjváltozásra vonatkozó módosítási ajánlat esetén, ha azt az előfizető nem kívánja elfogadni, erről 15 napon belül mindenképpen nyilatkoznia kell a szolgáltató felé, a fentiek szerint. A nyilatkozattétel elmulasztása ugyanis elfogadásnak minősül - a jogszabályi előírásoknak megfelelően -, és módosul a szerződés.
A tájékoztatás szerint, ha a szolgáltató a díjak változására irányuló kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatnak megfelelően annak ellenére megváltoztatja a szerződés feltételeit, hogy azt az előfizető nyilatkozattal visszautasította, akkor az előfizető jogvita rendezését kezdeményezheti a szolgáltatónál. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) csak a módosítás jogszerűségét vizsgálhatja, de az adott egyedi előfizetői szerződés sorsára a vizsgálat nem lesz kihatással, annak feltételeit nem változtathatja meg - közölte.
A NMHH csütörtökön azt közölte: felügyeleti eljárást indított a Magyar Telekom és a Telenor ellen, a hatóság azt vizsgálja, hogy a két mobilszolgáltató előfizetői szerződéseinek július 1-jétől tervezett, számos díjemelést tartalmazó módosítása megfelel-e a jogszabályoknak.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH: egy ideig nem emelhet árat a Telekom és a Telenor
- A Telekom után a Telenor is durva áremelésbe kezd
- Új roaminggal áll elő mindhárom mobilszolgáltató
- Ingyenes roamingot biztosít Nepálban a Telenor
- Telekom pályázat Civil és CivilNET díjcsomagra
- Külföldön is elérhető lesz a 4G a telekomosoknak
- Külföldön is 4G netezhetnek a telekomosok
- Bemutatta a versenytársakétól eltérő mobil díjcsomagjait a UPC
- Közösen üzemelteti 4G hálózatát a Telekom és a Telenor
- A Telekom és a Telenor közösen üzemeltet 4G-t