A Google beszállt az online oktatást megreformáló Duolingóba

45 millió dollárt fektetett be a Google Capital, illetve a cég korábbi befektetőiből álló csoport a Duolingóba. A Google Play és az iTunes oktatási kategóriájában egyaránt a legtöbb letöltéssel büszkélkedő, ingyenes nyelvoktató alkalmazás már több mint 100 millió, ebből több mint 620 ezer magyar felhasználóval rendelkezik világszerte.

A Google számára nemcsak a meggyőző számok és elismerések tették vonzóvá a Duolingót, hanem az az újszerű megközelítés, amely az online oktatás jövőjét jelentheti.


A jövő az interaktív és adaptív tanulásé


A világ számos országában már most a videó-technológiára fókuszál a képzés, de egy videó passzív figyelése önmagában kiábrándító eredményekhez vezet: sokan be sem fejezik az ilyen kurzusokat, és gátolja azt az információgyűjtést, amely javíthatná a tanulás eredményességét.


A Duolingo digitális felülete új fejezetet nyitott az oktatásban azzal, hogy bár a tanulás folyamatos felhasználói figyelmet és elkötelezettséget igényel ezen a platformon is, a játékos felépítéssel eléri, hogy a felhasználók saját maguk akarjanak folyamatosan visszatérni.


A vállalat mesterséges intelligenciával foglalkozó csapata minden egyes felhasználói kattintást részletesen elemez, az adatokat pedig arra használják fel, hogy kifejezetten egyénre szabott, adaptív kurzusokat hozzanak létre. Egy jól ismert nevelés-pszichológiai felmérés szerint egy személyes tutorral, átlagos színvonalon oktatott diák jobban teljesít, mint a 20 fős osztályban tanulók 98%-a.

A vállalat mobil-alapú megközelítésének köszönhetően szó szerint minőségi oktatást tehet zsebre bárki: míg a hagyományos tanórák komoly idő- és anyagi ráfordítást igényelnek, addig a Duolingo órái bárhonnan, bármikor, ingyen elérhetők. Ez különösen hasznos lehet azokban a régiókban, ahol iskolához vagy minőségi oktatáshoz nehezebben lehet hozzájutni, mint mobiltelefonhoz.


A hagyományos oktatást is megreformálhatja


Az egyéni felhasználók mellett hagyományos osztálytermi órák tanmenetébe is beiktatták már a Duolingo rendszerét: a közelmúltban elindították a Duolingo for Schools platformot. Az iskolák számára elérhető felületen eddig több mint 100 ezer tanár regisztrált – vannak, akik csak a nyelvkönyveket helyettesítették a rendszerrel, mások a Duolingo teljes tanmenetét is alkalmazták. A játékos felületnek köszönhetően a diákok szívesen végeznek extra feladatokat, és azonnali, személyre szabott visszajelzéseket kapnak. Így több idő marad a tanároknak arra, hogy egyedi esetek helyett általános kérdéseket vitassanak meg az órán.

A Google Capital befektetésének köszönhetően a Duolingo platformja még felhasználóbarátabb, személyesebb és hatékonyabb formát ölt a közeljövőben, valamint világszerte tovább bővülhet az iskolai oktatásban való jelenléte is.

A Google Capitalt megelőzően a Union Square Venture 2011-ben egy 3,3 millió dolláros Series A befektetéssel, a NEA 2012-ben egy 15 millió dolláros Series B befektetéssel, a Kleiner Perkins Caufield&Byers pedig 2014-ben egy 20 millió dolláros Series C befektetéssel szállt be a Duolingóba. A további befektetők között olyan hírességekkel találkozhatunk, mint Ashton Kutcher filmsztár vagy az ismert amerikai író, Tim Ferriss.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció