A Ma este Színház lett az Év Internetes Kereskedője 2015-ben

A közönségszavazás, a vásárlói tesztek és a szakmai zsűri döntése alapján a Ma este Színház! online áruház az „Az Év Internetes Kereskedője Díj" 2015. évi nyertese. A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK.org) főszervezésében, az eNET, az IVSZ és az Isobar társszervezésében megrendezett díjat kilencedik alkalommal adták át.

Az Év Internetes Kereskedője Díj" első fordulójában a közönségszavazatok döntöttek, kiderült, hogy ki a 20 legnépszerűbb olyan hazai internetes kereskedő, aki magyarországi cégbejegyzéssel rendelkezik, online kiskereskedelmi tevékenységet folytat, és előző éves árbevétele nem haladja meg a 1,5 milliárd forintot. Közel 10 ezer szavazat érkezett több, mint 350 weboldalra, akik közül a legtöbb szavazatot kapott TOP 20 webáruház jutott tovább.

 

Második körben idén először a közönség által beszavazott 20 webshopot vette 400 tesztelő vásárló nagyító alá és közülük a 11 legjobbat engedte tovább a zsűri elé. A tesztelés a Testbirds crowdtesting szolgáltató támogatásával jött létre – a cégnek többezres hazai és többtízezres nemzetközi tesztelői bázisa van. A tesztjeik fókuszában a felhasználói élmény (user experience, UX) kutatása áll, vagyis annak vizsgálata, hogy egy szoftver, pl. webáruház, mobil applikáció, könnyen érthető-e, tanulható-e, használható és szerethető-e a felhasználók számára.

 

Így a TOP 20 webshopot legalább 20 tesztelő próbált ki, majd válaszolt a Testbirds által készített kérdőívre, amely több módszertant egyesített magában. Először is a SUS-t (system usability scale), amely tetszőleges szoftver használhatóságát felmérő sztenderd kérdőívet és elemzési módszertant tartalmaz. Aztán az NPS-t (net promoter score), amely egyetlen kérdés arról, hogy mennyire ajánlaná a tesztelő az adott szolgáltatást. És végül a Testbirds saját kérdéseit, amelyek kifejezetten webshop specifikus kérdések többek között a termék adatlap átláthatóságára, a regisztráció egyszerűségére, illetve az árak érthetőségére irányultak. E módszertanok egyesített eredményeként állt össze a 10. és 11. helyen lévő holtverseny miatt végül a TOP 11-es rövidlista.

 

A harmadik s egyben végső fordulóban a TOP 11 webáruház pályázatot nyújtott be. A neves szakmai grémiumból és felelős kereskedőkből álló 19 tagú zsűri közülük választotta ki Az Év Internetes Kereskedőjét 2015-ben. Az eredményhirdetésére és ünnepélyes díjátadására 2015. június 4-én este került sor a SZEK.org által szervezett XII. Elektronikus Kereskedelem konferencia gálavacsoráján. 

 

A megtisztelő cím elnyerésével a Ma este Színház! online áruház jogot szerzett arra, hogy használhassa „Az Év Internetes Kereskedője 2015" címet, Szetnics Lászlótól megkapta a díj főtámogatójának, a MasterCardnak a fődíját, hazavihette továbbá a Szállás.hu 4 csillagos wellness hétvégéjét, egy részletes crowdtesting elemzést 1,5 millió forint értékben a Testbirdstől, valamint egy Profil XT vezetői kompetenciafelmérést a Profiles Hungarytől.

 

A Ma este Színházat! 2011-ben alapította Limbacher Tivadar és Szabadkai Attila kultúrmisszióként és hobbiprojektként. Céluk akkor az volt, hogy nézőkkel töltsék meg a gyakran foghíjas színházi nézőtereket, és ezzel együtt egy új, eddig színházba nem járó közönségnek mutassák meg, hogy milyen szuper dolog a színház! Azóta az összes jelentős budapesti színház csatlakozott hozzájuk, és több, mint százezer amúgy üresen maradó széket hasznosítottak sikerrel, a közönség legnagyobb örömére!

 

A fődíj nyertese mellett a szervezők nyilvánosságra hozták a zsűrizés pontozása alapján a második, harmadik helyezettet.

 

Ma este Színház! Az Év Internetes Kereskedője, 2015 I. helyezett         

Vilagitas.eu Az Év Internetes Kereskedője, 2015 II. helyezett      

Hádawebshop.hu Az Év Internetes Kereskedője, 2015 III. helyezett    

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció