Javulást hozott az iskolai eredményekben az okostelefon tiltása Angliában
2015. május 18.
A London School of Economics felmérése szerint javult a diákok teljesítménye ott, ahol betiltották az okostelefonok használatát az osztályteremben.
Ma már nem túl szokatlan látvány mindenhol okostelefonozó fiatalokat látni. Nincs ez másképp az iskolában sem, ahol az órán rendszeresen a telefonon lógnak a fiatalok. De vajon mit eredményez mindez a tanulás terén?
A London School of Economics egy kutatást végzett az ország diákjai körében, melynek során kiderült, hogy a gyerekek teljesítménye javul, ha kiiktatják a telefont az osztályteremből. A felmérésük szerint azokon a helyeken, ahol nem engedélyezték az okostelefonok használatát, több mint 6%-ot javult a tanulók teljesítménye.
A kutatók szerint nem csupán az általános teljesítmény javult, hanem a rosszul teljesítő és szegényebb diákok fejlődtek a legtöbbet. Ez a épés továbbá a diákok közti egyenlőtlenségeken is sokat tompít. A telefonhasználat betiltása hetente egy plusz órával ért fel, amely egy iskolai évben öt napnak felel meg.
Forrás: Übergizmo.com
Kapcsolódó cikkek
- Mobilinternet-használat Magyarországon
- Mobilinternet-használat Magyarországon
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- Az amerikaiak 64%-ának van okostelefonja
- Az amerikaiak 64%-ának van okostelefonja
- Az Apple a világelső okostelefon gyártó
- Az Apple a világelső okostelefon gyártó
- A mobiltelefonok virágkora még csak most kezdődik
- A mobiltelefonok virágkora még csak most kezdődik