Nagy a kínai mobilpiac, de már nem lesz nagyobb
2015. május 11.
Az IDC becslései alapján nem nő már tovább jelentős mértékben a kínai mobilpiac a jövőben. A múlt évben mindössze 4%-os volt a növekedés.
Az IDC közzétette legfrissebb becslését, mely arról tanúskodik, hogy a kínai okostelefon piac elérte a majdnem maximális méretét. Ez tehát azt jelenti, hogy a kínaiak nagy része már rendelkezik mobiltelefonnal, és csak akkor vesz másikat, ha újítani szeretne, megválna régi eszközétől.
Az első negyedévet tekintve a különféle gyártók között vesztesek és győztesek egyaránt vannak. Talán nem meglepő módon az Apple ül a trónon, aki a 2015-ös év első három hónapjában 15 millió készüléket értékesített. Őt követi a sorban a Xiaomi és a Huawei, akik 13,5 és 11,2 millió mobileszközt értékesítettek.
A Samsung és a Lenovo szénája ebben a régióban nem áll túl jól, ugyanis mindkét gyártó esetében csökkenő tendencia figyelhető meg a korábbiakhoz képest. Az IDC adatai szerint a Samsung eladásai 53%-kal, a Lenovóé pedig 22%-kal esett vissza ebben az időszakban.
Forrás: Engadget.com; Kép: idownloadblog.com, blog.thegmic.com
Kapcsolódó cikkek
- Már nem jelentős a növekedés a kínai mobilpiacon
- 9,2%-kal zsugorodott az okostelefon-piac
- A ritkaföldfémek hatása a high-tech iparra
- 3,8 milliméter karcsú lehet a Vivo új mobilja
- Kisebb mértékben zsugorodott a PC-piac a vártnál
- A vártnál kisebb mértékben csökkentek a PC-eladások
- Közel negyedével 1,25 milliárdra nő az idén az okostelefonok értékesítése
- Több mint 300 millió okostelefon fogyott a második negyedévben
- Kínában a Samsung fölé kerekedett a Xiaomi
- Kínában a Xiaomi letaszította a trónról a Samsungot