Újabb intézmények kapcsolódtak a központi elektronikus fizetési rendszerhez
2015. május 11.
Újabb hat intézmény csatlakozott a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez (efer), amely 2014-ben mintegy 1,1 millió fizetési műveletet bonyolított le, több mint kétmillió egyedi ügyben.
Az intézmények csatlakozásával bővül az elektronikusan intézhető ügytípusok köre, kényelmesebbé válik az igazgatási szolgáltatási díjak és illetékek befizetése, például egyes kereskedelmi engedélyezési eljárásokban, s így akár turista állami horgászjegy is váltható - írta a minisztérium.
A szaktárca szerint az eferrel javul a közigazgatási szolgáltatások színvonala, csökken az ügyintézés ideje az állampolgárok és a gazdálkodó szervezetek számára, valamint jelentős költségeket takarítanak meg.
A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) által 2013-ban indult projekt keretében csatlakozhatnak az intézmények.
Kapcsolódó cikkek
- A kormány előkészíti az elektronikus földhivatali ügyintézést
- Félmilliárdos fejlesztést kap a Főpolgármesteri Hivatal informatikai rendszere
- Elkészül a kormányzati informatikai rendszer fejlesztése
- E-kártya válthatja jövőre a személyit
- Elindult a közfoglalkoztatási portál
- Új postai szolgáltatás: hiteles dokumentumok elektronikusan
- Hangostérkép segíti a látássérülteket
- Így már hivatali időn túl is intézhetik ügyeiket a budaörsiek
- Ingyenes bírósági ügyfélértesítő rendszer indul január végén
- Adóelkerülést kiszűrő szoftvert kínál Közép-Európának a BAE Systems