Újabb intézmények kapcsolódtak a központi elektronikus fizetési rendszerhez

Újabb hat intézmény csatlakozott a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez (efer), amely 2014-ben mintegy 1,1 millió fizetési műveletet bonyolított le, több mint kétmillió egyedi ügyben.

Az idén március 31-ig a Lechner Lajos Tudásközpont, a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, az Országos Tisztiorvosi Hivatal, az Országos Kémiai Biztonsági Intézet és az Országos "Fréderic Joliot-Curie" Sugárbiológiai és Sugáregészségügyi Kutatóintézet került be a rendszerbe.
 

Az intézmények csatlakozásával bővül az elektronikusan intézhető ügytípusok köre, kényelmesebbé válik az igazgatási szolgáltatási díjak és illetékek befizetése, például egyes kereskedelmi engedélyezési eljárásokban, s így akár turista állami horgászjegy is váltható - írta a minisztérium.
 

A szaktárca szerint az eferrel javul a közigazgatási szolgáltatások színvonala, csökken az ügyintézés ideje az állampolgárok és a gazdálkodó szervezetek számára, valamint jelentős költségeket takarítanak meg.
 

A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) által 2013-ban indult projekt keretében csatlakozhatnak az intézmények.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció