A nepáli földrengés után több techóriás is segítő kezet nyújtott

A hétvégi 7.8-as erősségű nepáli földrengés után több technológiai vállalat döntött úgy, hogy a pénzadományon felül saját szolgáltatásaikat felhasználva is próbálnak segíteni a bajbajutottakon.

A Microsoft jelentős lépést tett Nepálban. Az országot a hétvége folyamán egy 7.8-as erősségű földrengés érte, ennek nyomán a vállalat úgy döntött, a világszerte népszerű szolgáltatásában, a Skype ingyenessé teszi a hívás funkciót az országban. Továbbá a vállalat 1 millió dollárt adományozott készpénzben is Nepálnak.

 

A földrengés nagyjából 4000 emberéletet követelt, és további több ezer ember szorul jelenleg is kórházi ellátásra.

 

Nem csak a Microsoft döntött úgy, hogy segít a nepáliaknak. A Google elindította a Person Finder toolt, amely az eltűnt emberek kereső adatbázisa. Itt lehet egy adott embert is keresni, illetve azt is lehet jelezni, ha valakiről információval rendelkezik az illető. Emellett pedig a Google Voice 19 centes árát is 1 centre mérsékelte a keresőóriás.

 

A T-Mobile és a Spint pedig ingyenessé tette az SMS- és hívásküldést Nepálban, az Apple pedig az amerikai Vöröskereszttel lépett partnerségre, melynek révén az iTunes felhasználókat próbálják ösztönözni arra, hogy hogy adakozzanak.

 

A Facebook sem maradt ki a sorból, ők aktiválták Safety Check (biztonsági ellenőrzés) funkciójukat, melynek révén a barátok, családtagok ellenőrizhetik szerettüket a természeti katasztrófa során. A Facebook egy érteksítés formájában arra kéri az illetőt, hogy jelezzék a közösségi oldal felé, ha biztonságban vannak, illetve egy családtag is megteheti mindezt. A funkció a profilon megadott települések alapján, illetve az eszköz GPS-koordinátáit felhasználva jelzi, milyen zónában tartózkodik az illető.

 

 

Forrás: TheVerge.com; kép: ndtv.com

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció