További növekedésre számít az autónavigációs iparban az NNG
2015. április 17.
Négy éven belül csaknem duplájára, 38 százalékra nő az integrált, gyárilag beépített navigációs megoldással rendelkező autók száma, az egyre élesebb verseny miatt a technológia ára drasztikusan csökken, miközben a gyártóknak a legújabb fejlesztésekkel kell helyt állniuk a piacon – állapította meg Balogh Péter, a mobil- és jármű-navigációs rendszereket fejlesztő NNG alapító vezérigazgatója a cég jubileumi ünnepségén Budapesten.
Elmondta, hogy az iGO navigációs szoftver felhasználóbarát felületet, illetve a navigációhoz kapcsolódó tartalmakat és szolgáltatásokat kínál világszerte a készülék- és autógyártók, a hálózatüzemeltetők, a professzionális szállítóvállalatok és az egyéni felhasználók számára. A szoftvert használó eszközök száma világszerte meghaladja a 20 milliót, míg a nemzetközileg is elismert 30 legnagyobb autómárkától származó megrendeléseinek száma eléri a 30 millió licencet. A navigációs piacon meghatározó, folyamatosan fejlődő és bővülő vállalat a magyarországi központja mellett 11 irodát működtet világszerte, egyebek közt Izraelben, Svájcban, Indiában, Ausztráliában, Kínában, Japánban és az Egyesült Államokban.
A vezérigazgató szerint még megoldatlan kérdés az okostelefonok és a navigációs fejegység közötti szinkronizáció, valamint örök kihívás, hogy még inkább felhasználóbarát legyen a technológia, figyelembe véve a lokalizációt, a kulturális sajátosságokat. Japánban például nincsenek utcanevek és házszámok, elsődleges a fizetőkapuk típusának előrejelzése, Indiában tereptárgyak szerint tájékozódhat a felhasználó a virtuális térképen, míg Magyarországon többek között az útdíjfizetés integrálása okozott kihívást.
Balogh Péter az MTI-nek beszámolt arról is, hogy a vállalat csaknem 770 alkalmazottjának 95 százaléka magyar származású és az iparágban jellemző trend - a programozási feladatok kiszervezése olcsóbb munkaerőt kínáló országokba – ellenére az NNG határozottan kitart amellett, hogy továbbra is magyar munkaerővel dolgozzon.
“Ugyanakkor ilyen növekedési tempóval hamar kifutnak a magyar agyakból” – fogalmazott. A vezérigazgató szerint az IT szakemberek számának növelése érdekében többek között szükség van az utánpótlás ösztönzésére, a programozó lányok bevonására, amelyet az NNG egyetemekkel és alapítványokkal együttműködve igyekszik megvalósítani.
Az NNG (előző nevén Nav n Go Kft.) költségeinek 40-50 százalékát kutatásra és fejlesztésre fordítja minden évben, pénzügyi adatokat azonban nem közölt a vezérigazgató.
A nyilvánosan elérhető adatok alapján a társaság nettó árbevétele, forintban számolva 2013-ben az egy évvel korábbihoz képest 50,5 százalékkal, 16,885 milliárd forintra nőtt. Az adózott eredmény a 2012-es 2,951 milliárd forintról 4,778 milliárd forintra emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
- Tíz napig ingyen letölthetitek az iGO navigációt
- Tíz napig ingyen letölthetitek az iGO navigációt
- Hangfelismerő technológia az iGO primo-ban
- Hangfelismerő technológia az iGO primo-ban
- Tíz napig ingyenes az iGO navi - Magyarország térképpel
- Okostelefonon is elérhető a parkolás GPS-alapú díjfizetése
- Amerikai autóipari szoftvercéget vásárolt a magyar NNG
- Töretlenül növekszik a navigációs megoldásokat kínáló NNG
- Az iGO fejlesztője, az NNG csatlakozik a Bridge Budapesthez
- Az iGO fejlesztője is csatlakozik a Bridge Budapesthez