Új szabályozással védik a mobilosokat a szolgáltatókkal szemben

Új szabályozás értelmében az előfizetőnek 14 napos próbaidő után lehetősége lesz elállni a szerződéstől, ha a szolgáltatás elérhetősége, megfelelő minősége nem biztosított. Ez kiterjed a mobiltelefon, mobilinternet és a televíziós szolgáltatásra is. A mobilszolgáltatókkal szerződő ügyfelek kiszolgáltatottságát akarja csökkenteni az NMHH az új rendeletével – mondta a hatóság elnöke, Karas Monika a Kossuth Rádióban.

A fogyasztói jogok erősödtek a hírközlési fogyasztóvédelem szabályainak megújításával. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) igyekezett olyan módosításokat végezni, hogy a fogyasztó, az előfizető ne érezze magát kiszolgáltatottnak a szolgáltatójával szemben – mondta a 180 percben Karas Monika, a hatóság elnöke.

Az új rendelet részletesen szabályozza az előfizetői szerződések tartalmát, partneri viszonyt teremt a szolgáltató és a fogyasztó között, megállapodások egyszerűsítését írja elő – átlátható, világos szabályokat kell lefektetni bennük. A határozott idejű szerződéseknél nagyon fontos, hogy az nem csak a fogyasztóknak elköteleződés, hanem a szolgáltatóknak is. Utóbbi sem változtathatja a feltételeket egyoldalúan, csak nagyon-nagyon szűk körben – tette hozzá a Kossuth Rádióban Karas Monika.

Új szabályozás az is, hogy az előfizetőnek 14 napos próbaidő után lehetősége lesz elállni a szerződéstől, amennyiben a szolgáltatás elérhetősége, megfelelő minősége nem biztosított. Ez egyaránt kiterjed a mobiltelefon, mobilinternet és a televíziós szolgáltatásra.  A feltöltőkártyás mobiltelefonok előfizetése esetében a szerződés megszűnésekor a kártyán lévő egyenleggel a szolgáltatónak el kell számolnia az előfizető felé.

A rendelet kitér a mikro- és kisvállalkozások védelmére is, mivel az ebből a szegmensből érkező panaszok alapján a hatóság indokoltnak tartotta a kisvállalkozásokra is kiterjeszteni az egyéni előfizetőket megillető védelmet.

A szabályozás kiterjed a műsorterjesztésre, az internetszolgáltatásra, valamint a mobil- és vezetékes telefonszolgáltatásra, és mintegy 20 millió előfizetői szerződést érint. A hatóság erről szóló rendeletét március 30-án hirdették ki. A rendelet augusztus 1-jén lép hatályba, majd a szolgáltatóknak a jogszabályt fokozatosan, adott szakaszonként november 30-áig kell életbe léptetniük. Nagyon fontos, hogy az előfizetőknek semmi teendője nincsen – hangsúlyozta Karas Monika a Kossuth Rádióban.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció