Ki áll a kattintás mögött?
2015. március 27.
A Gemius letölthető tanulmánya bemutatja azon internetezők szociodemográfiai profilját, akik az online reklámmegjelenéseket generálják, valamint azokét is, akik nem kattintanak.
A tanulmány szerint Észtországban és Ukrajnában inkább a nők, mintsem a férfiak kattintanak a hirdetésekre (56, illetve 44 százalék). Ennek épp az ellenkezője tapasztalható Bulgáriában, Horvátországban és Szerbiában. Ezekben az országokban a férfiak alkotják a hirdetésekre kattintó internetezők több mint felét.
Hasonló különbségek figyelhetők meg az életkor terén. Például a hirdetésre kattintó 16–24 éves internetező korosztály aránya a legmagasabb Ukrajnában (27 százalék) és Romániában (26 százalék), míg a legalacsonyabb Horvátországban (8 százalék).
Iskolai végzettség terén a hirdetésekre kattintó internetezők megoszlása valamennyi vizsgált országban hasonló képet mutat. Minden országban az internetfelhasználók több mint a fele válaszolta azt, hogy középfokú végzettséggel rendelkezik vagy középiskolai tanulmányokat folytat.
Forrás: hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Korhatárjelzést kapnak a YouTube és a Vevo videoklipjei Nagy-Britanniában
- Digitális szolgáltatásokkal bővülnek a BGF könyvtárai
- Pécs: drónoktól az energiahatékony városokig
- Nem lehet neten becsületet sérteni Indiában
- Tévézés az okoseszközök korában
- Tovább élhetnek az okostelefon-tulajdonosok
- Intelligens városi szolgáltatásokat vezetnek be Nyíregyházán
- Az öngyilkosság veszélyére figyelmezteti a szülőket egy új app Dél-Koreában
- Ausztráliában a gyerekek kétharmadának van okostelefonja
- Öngyilkosságra figyelmeztet az okostelefon app