Egyre több magyar vásárol online
2015. március 17.
A magyar internetező lakosság 40 százaléka vásárol magyar, illetve 16 százaléka külföldi oldalról, 2014-ben ez az arány még csak 32 százalék, illetve 12 százalék volt, összevonva a hazai netezők 42 százaléka szokott online vásárolni - derül ki a Gemius üzleti tanácsadó cég felméréséből.
A felmérésből kiderült az is, hogy egy átlagos bevásárlókosár értéke fogyasztónként 20 430 forint, egy év alatt pedig átlagosan 134 160 forintot költ egy vásárló az e-kereskedelemben. A termékek átvételére legszívesebben a futárszolgálatot használják a vevők, és előnyben részesítik az utólagos készpénzes fizetést.
A Gemius arra számít, hogy a jövőben az online élelmiszervásárlás lendül fel leginkább, mindamellett, hogy a válaszadók 58 százaléka a személyes kontaktus hiánya miatt nem vásárol weben keresztül. A cég szerint számukra az alacsonyabb és kedvezményes árak jelentenék a legnagyobb motivációt az internetes vásárláshoz.
A reprezentatív kutatás 2015. január 12. és 23. között, 1540 (15 éven felüli) internetező megkérdezésével készült.
Kapcsolódó cikkek
- A piac optimista az online szektort tekintve
- Az európaiak elégedettebbek az online vásárlásokkal, mint a boltival
- A webáruházak holnapja és vasárnapja
- Webáruházi trendek a KKV-AKADÉMIÁN
- Meghosszabbított áruvisszaküldést biztosít a vásárlók számára az eMAG
- Evolution & Mobile Hungary 2015: okosodó városok, dübörgő reklámtőzsde, #hashtag őrület
- Jelentősen nőtt a netes vásárlásokhoz kapcsolódó csalások száma
- E-kiskereskedelem: már személyre szabott ajánlatokat várnak a vevők
- Az online vevők fele nem kapja vissza a pénzét
- Az online kereskedelem fortélyaira tanítják a gazdákat