Kínai piacra kacsint a Facebook és a Twitter
2015. március 11.
Bár blokkolják az elérésüket, irodát nyitott kedden a nyugati mikroblogóriás Twitter Hongkongban "a kínai piaci lehetőségek jobb kihasználása érdekében" - írta a South China Morning Post hongkongi napilap.
A mikroblogot a legutóbbi statisztikák szerint 288 millió ember használja, a tiltás ellenére számos kínai cég, híresség és az állami média is jelen van rajta, hogy így népszerűsítse magát és érjen el potenciális felhasználókat a nagy kínai tűzfalon kívül is. A kínai piacra lépésről a cég tavaly Kínába látogató vezérigazgatója, Dick Costcolo úgy fogalmazott, hogy bár az hatalmas lehetőség lenne a vállalat számára, azért nem adná fel elveit, vagyis nem engedne teret az internetes tartalom cenzúrázásának, ami Kínában mindennapos gyakorlat.
A Twitter ázsiai-csendes-óceáni térségének kereskedelmi igazgatója, Shailesh Rao korábban azt mondta, közvetlenül kívánnak reklámszakemberekkel és ügynökségekkel együttműködni, s a portál nyújtotta hirdetési lehetőségek értékesítésére helyezik a hangsúlyt, ami a vállalat számára a következő nagy terjeszkedési lehetőséget jelenti Ázsiában. A cég a térségben már Japánban, Dél-Koreában, Ausztráliában és Szingapúrban is jelen van helyi irodákkal, az idei tervek közt a Indonéziában való megjelenés is szerepel, amely kiemelten erős piac a Twitter számára.
A mikroblog-szolgáltatót megelőzően a Facebook 2010-ben hasonló célokból nyitott irodát Hongkongban, s Pekingben is bérel egy épületet.
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában
- A közösségi média hálójában
- A közösségi média hálójában
- A közösségi média hálójában
- Zuckerberg kínaiul a kínaiaknak: a Facebook már itt van
- Zuckerberg kínaiul a kínaiaknak: a Facebook már itt van
- Öncenzúrára késztet a Facebook és a Twitter
- Öncenzúrára késztet a Facebook és a Twitter
- Mégsem akkora üzlet a Weibo-részvény
- Mégsem akkora üzlet a Weibo-részvény