Új postai szolgáltatás: hiteles dokumentumok elektronikusan
2015. február 27.
Lezárult a Magyar Posta (MP) Zrt. új "hibrid kézbesítési és konverziós" nevet viselő rendszerének fejlesztése, amellyel hiteles dokumentumok továbbítása válik lehetővé elektronikus úton a postán keresztül. Az új szolgáltatást csütörtökön mutatták be.
Szarka Zsolt, az MP vezérigazgatója elmondta: a hiteles hibrid konverzió szolgáltatás során a közigazgatási intézmények által elektronikusan létrehozott, hivatalos iratból hiteles, a hitelességet igazoló záradékkal ellátott, papír alapú küldeményt állítanak elő. Az így előállított küldemény pecsét és kézi aláírás nélkül is hiteles iratnak minősül.
Az állampolgárok által feladott papír alapú küldeményekről hiteles elektronikus másolat készül, majd a biztonságos elektronikus kézbesítési rendszeren keresztül jut el a dokumentum a címzett közigazgatási intézmény elektronikus postafiókjába vagy iratkezelő rendszerébe. Az így kézbesített küldeményeknek ugyanolyan joghatásuk van, mint a papíralapúaknak, és teljes bizonyító erővel rendelkeznek.
A projekt az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) keretében, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg, nettó 3,25 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból.
Bartal Tamás, a Miniszterelnökség szabályozásért és kodifikációért felelős helyettes államtitkára kifejtette: a posta új kézbesítési és konverziós rendszere előnyös az ügyfeleknek, a postának valamint azon 59 közigazgatási szervnek is, amelyek elsőként csatlakoznak a rendszerhez. Támogatja a kormányzati ügyiratkezelést, csökkenti a bürokráciát, mérsékli az állam adminisztrációs terheit, hatékonyabbá teszi a közigazgatás működését, a posta számára új üzleti lehetőségeket teremt, az ügyfelek számára pedig gyorsítja az ügyintézést.
Szarka Zsolt emlékeztetett arra, hogy a posta az elmúlt időszakban elindította megújítási programját, amely számos területre kiterjed. Az újítások közül kiemelte a csomagolóautomata- és csekkautomata-hálózatot, a mobilapplikációt, az országos levélfeldolgozó gépsor lecserélését, a pénzügyi szolgáltatások megújítását.
Kapcsolódó cikkek
- Hangostérkép segíti a látássérülteket
- Így már hivatali időn túl is intézhetik ügyeiket a budaörsiek
- Ingyenes bírósági ügyfélértesítő rendszer indul január végén
- Adóelkerülést kiszűrő szoftvert kínál Közép-Európának a BAE Systems
- Bemutatták a könyvtárak új elektronikus szolgáltatását, az ELDORADO-rendszert
- Januártól neten is lehet tájékozódni a bírósági ügyekről
- Élelmiszerbiztonsági mobilalkalmazást indított a Nébih
- Okostelefonnal is lehet intézni okmányokat
- Megújult az OEP honlapja
- Új komplex adatgyűjtő portált indít az MNV Zrt.