Robot fogadja az ügyfeleket egy japán bankban
2015. február 5.
Humanoid robotot állít tavasztól egyes fiókjai vevőszolgálatára egy tokiói bank.
A Tokyo Mitsubishi UFJ szóvivője elmondta, hogy a NAO nevű prototípus egyelőre próbaképpen áll munkába a bank egyes fiókjaiban Tokióban.
Az 58 centiméter magas és 5,4 kilogramm súlyú robotot kamerákkal és mikrofonnal szerelték fel, a bankba belépéskor fogja fogadni az ügyfeleket. Amint az ügyfél közli jövetele célját, feladata, hogy a megfelelő ablakhoz irányítsa őt.
A humanoid robot 19 nyelven képes kommunikálni, a gesztikulálásban 25 mozgó ízület segíti. A bank reményei szerint segíthet majd abban, hogy a 2020-as tokiói olimpiai játékok ideje alatt megnövekvő számú külföldi ügyfelek igényeit kielégítse.
A próbaidőszakban a robot együtt dolgozik a bank munkatársaival, ez idő alatt azt vizsgálják, hogyan reagálnak az emberek érdeklődésére. Ezután dönt arról a bank, hogy hivatalosan alkalmazza-e.
A NAO-t az Aldebaran Robotics nevű francia cég, a Softbank Corp. japán távközlési konszern leányvállalata építette.
Fotó: Getty Images
Kapcsolódó cikkek
- Megsokszorozza az esélyeket az internetes társkeresés
- Ezentúl kötelező lesz valós névvel regisztrálni
- Nemzetközi robotprogramozási verseny lesz Debrecenben
- Nő az ipari robotok iránti igény
- Internethasználati támogatást ad Nyírbátorban az önkormányzat
- Büntetik a PC előtt túl sokat ülő gyerekek szüleit
- Arcfelismerő robotokkal működő szálloda nyílik
- Az unalmas feladatokat is ellátja az új gyártórobot
- Mind nehezebb a kínai tűzfal megkerülése, miközben mind több a kínai netező
- Vezeték nélkülivé vált az Atlas robot