Ismét elérhetők a MÁV honlapjai, működnek a jegyautomaták is
2015. február 4.
Öt órára megjavították a MÁV utas- és jegyértékesítési rendszereit kiszolgáló szervert, ezért ismét működnek a vasútállomási menetjegy-automaták, internetes jegyátvételi rendszerek és elérhetők a vállalatcsoport honlapjai is.
A leállásokat az okozhatta, hogy a többszörös biztosítással ellátott szerver háttértárolója nem kapcsolódott az adatátviteli rendszerhez. A MÁV informatikusai a gyártót is bevonták a mielőbbi helyreállítás érdekében.
Mint arról a MÁV korábban tájékoztatást adott, kilenc óra előtt állt le az utas- és jegyértékesítési rendszert kiszolgáló szerver, emiatt átmenetileg nem lehetett elérni a MÁV és a MÁV-START honlapját, valamint az ország egész területén nem üzemelt az internetes jegyátvételi rendszer, nem működött a vasútállomási menetjegy-automaták többsége sem. Az Elvira menetrendi kereső és az otthon nyomtatott jegyvásárlás a műszaki hiba ideje alatt is elérhető volt a www.elvira.mav-start.hu linken keresztül.
Azok az utazók, akik korábban már az interneten keresztül megváltották a belföldi menetjegyüket, de nem tudták kinyomtatni a jegykiadó automatából, a menetjegy nélkül is felszállhattak a vonatokra. Esetükben a jegyvizsgáló elkérte az e-mail címüket és a jegyvásárlás időpontját, valamint utasleadási lapot állított ki az utazás adatai alapján. A MÁV-START arra kéri utasait, hogy az utasleadási lapot juttassák el az ügyfélszolgálatára e-mailben (eszrevetel@mav-start.hu), faxon (06-1-511-2093), levélben (MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.) vagy személyesen. Így amennyiben később igazolódik, hogy az utasnak volt érvényes jegye a rendszerben, az utasleadási lapon szereplő díjakat nem kell megfizetnie.
Az internetes jegyeladási rendszerben naponta átlagosan 3 ezer belföldi és 120-150 nemzetközi jegyvásárlási tranzakció zajlik, a jegyautomatákból pedig napi átlagban 5 ezren vásárolnak jegyet a pénteki napok kivételével, amikor akár másfélszeresére nő az elektronikus jegyértékesítés. Az okozott kényelmetlenségekért az utasok elnézését kéri a vasúttársaság.
Kapcsolódó cikkek
- Kimaradások voltak az Instagram szolgáltatásában
- Fennakadások voltak az Instagramnál
- Átmenetileg nem elérhető a MÁV és a MÁV-START honlapja és az automaták sem működnek
- Az LG is elismerte a Snapdragon 810 hibáját
- Tízmillió feletti wifi csatlakozást mért a MÁV
- Hazánkban is leállt a Facebook és az Instagram
- Megújult a WhatsApp Android alkalmazása
- Frissült a WhatsApp Android alkalmazása
- Közösségi portál indult az UR-robotok tartozékainak és perifériáinak
- Gondok vannak a Lumia 535 kijelzőjével – már készül a javítás