Komoly piacveszteség érte a Google-t
2015. január 9.
Egyetlen hónap alatt két százalékkal csökkent a Google részesedése az amerikai piacon: 2008 óta nem volt ilyen gyenge a keresőóriás.
Decemberben 2,1 százalékkal csökkent a Google részesedése a legfontosabb, amerikai keresőpiacon, miközben a Yahoo, és a Bing jelentősen erősödött. A Statcounter független elemző cég 2008 óta követi a keresőpiacok részesedését és közleményében megjegyzi, hogy a Google méréseik kezdete óta nem szerepelt ilyen gyengén a tengerentúlon.
Az ite.hu szerint a jelentős piacvesztés mögött egy megállapodás áll. Novemberben ugyanis a Firefox böngésző mögött álló Mozilla megállapodott a Yahooval, hogy lecseréli az alapértelmezett keresőjét, és a Google helyett decembertől a Yahoo szolgálja ki a Firefox felhasználókat.
A megállapodás egyelőre csak a Firefox új 34-es verzióját érinti, de már ez is jelentős veszteséget okozott a Googlenek. A Yahoo piaci részesedése jelentősen nőtt 8,6 százalékról 10,4 százalékra egyetlen hónap alatt. Ez az erősödés már csak azért is figyelemre méltó, mert a Firefox böngésző részesedése az amerikai piacon nem túl jelentős, nagyjából 14 százalékosnak mondható. Ahogy a felhasználók fokozatosan térnek majd át a böngésző új verzióira, úgy csökkenhet tovább a Google piaci részesedése is.
Megvan a Google ellenszere Európában?
Európában egyelőre továbbra is a Google marad az alapértelmezett kereső a Firefoxban, de ha itt is váltás történik, az még fájdalmasabb lehet a Google-nak, hiszen a Firefox piaci részesedése Európában lényegesen erősebb. Németországban például piacvezető, de Magyarországon is 23 százalék körüli részesedéssel rendelkezik.
Ironikus módon, a Google számára még hasznos is lenne egy ilyen lépés, hiszen így az Európai Bizottságnak kevesebb kártyája lenne a Google elleni antitröszt eljárásban.
A mostani piacvesztés úgy tűnik, megmutatja, hogy a Google-nak is van gyenge pontja. És a közeljövőben ez további piacvesztéseket eredményezhet. 2015-ben ugyanis lejár az Apple és a Google megállapodása. Eddig ugyanis a Safari böngésző alapértelmezett keresője is a Google volt, de piaci információk szerint a két cég kapcsolata némileg megromlott, és van rá esély, hogy a Safari böngészőben is leváltsa a Google-t a Yahoo, vagy a Bing.
Ráadásul a Microsoft is új böngésző fejlesztésébe kezdett, amely a Spartan nevet kapta, mely a Microsoft reményei szerint képes lesz megfordítani az Internet Explorer hanyatlását.
Kapcsolódó cikkek
- Robin Williams és Conchita Wurst a Google legnépszerűbb keresései között
- Feldarabolná a Google-t az EP
- A Firefox a Google keresőjétől a Yahoohoz pártol
- Nagyon jól megy a Google szekere
- Egyre hízik a Google bevétele
- A Google a világ legértékesebb márkája
- Frissítette algoritmusát a Google
- Új funkciók Androidon a Google kereső „OK Google” hangutasításában
- Új funkciókkal bővült a Google kereső „OK Google” hangutasítása Androidon
- Az internetes verseny viszi el a kínai keresőóriás profitját