Lefékezi a veszélyes járművet az új okosbringás sisak
2015. január 2.
Az Ericsson, a Volvo Cars és a POC védőfelszerelés gyártó vállalat sisakba épített aktív balesetvédelmi technológiát fejlesztett ki a kerékpáros-gázolások megelőzésére.
Egy új okossisakot fejlesztettek szakemberek, mely megakadályozza, hogy a járművek egymással karambolozzanak. A beépített aktív védelmi technológia adatkapcsolatot létesít az alkalmazással ellátott Volvo gépkocsi és a kerékpáros sisak között és mindkét felet riasztja, ha túl közel kerülnek egymáshoz.
A technológia olyan széles körben alkalmazott kerékpáros okostelefon-alkalmazás, mint például a Strava, vagy valamely más hasonló alkalmazás pozícióadatait osztja meg a Volvo saját felhő rendszerének közvetítésével a jármű elektronikájával.
Amennyiben a pozícióadatok alapján ütközésveszélyes helyzet alakul ki, a rendszer mindkét felet figyelmezteti. A járművet pedig le is fékezi amellett, hogy a vezetőt a szélvédőre kivetített kijelző, a head-up display (HUD) révén tájékoztatja a kerékpáros helyzetéről. A rendszer előnye, hogy olyan esetben is láthatóvá teszi a kerékpárost a vezető számára, amikor az az út- és fényviszonyok, az időjárás, illetve a jármű holttere miatt nem lenne lehetséges.
Kapcsolódó cikkek
- Hat NetIQ tipp, ha a belső személyek jelentenek veszélyt
- Zsarolásbiztos az e-pénz-kezelő
- Le is fékezi a veszélyes járművet az új okos bringás sisak
- Mac-felhasználók a kiberbűnözők célkeresztjében
- Az Anonymus hackerei karácsonykor sem pihentek
- Iskolai tananyag lehet az internet-biztonság
- A Sony válaszcsapása Észak-Koreának
- A G Data blokkolja az uTorrentet
- Kína ellenzi a kiberterrorizmus minden formáját
- Dél-koreai nukleáris erőmű adatait szerezték meg hackerek