Egy éves hazánkban az eMAG
2014. december 9.
Egy éve van jelen Magyarországon az eMAG, és ez idő alatt az oldal máris megsokszorozta látogatottságát, amivel a hazai e-kereskedelmi piac egyik meghatározó szereplőjévé vált. A szülinapot kedvezményekkel ünneplik.
Első születésnapját ünnepli az eMAG Magyarországon. Közép-Kelet-Európa legnagyobb online kereskedője folyamatosan bővíti termékportfólióját: a kezdetben műszaki termékeket forgalmazó webáruház kínálatába a közelmúltban a könyvek és a háztartási nagygépek is bekerültek, az eMAG november 28-i Black Friday akciója pedig egy nap alatt 1,7 milliárd forintos forgalmat hozott.
Az eMAG.hu látogatottsága a 2014-es évben folyamatosan növekedett, és a novemberi hónapban érte el a legmagasabb értéket, a több mint három és félmilliós látogatásszámot. Ugyanebben a hónapban már az érdeklődők negyede érkezett mobileszközről, amely a forgalom több mint 24 százalékát jelentette.
Az oldal indulásakor körülbelül hatezer termék volt az eMAG magyarországi raktárában, idén júniusban már átlépte a 20 ezret, jelenleg pedig már ennek több mint tízszerese, vagyis 70 ezer fölött van az árucikkek száma. A kiugró novemberi értékhez nagymértékben hozzájárult az eMAG által meghirdetett Black Friday akció, ami november 28-án rekord forgalmat hozott: mindössze egy nap alatt összesen 1,7 milliárd forint értékben vásároltak a magyar fogyasztók élve az online kereskedő akciós kínálatával.
Műszaki cikkektől a könyvekig
A magyarországi jelenléte első évfordulóját ünneplő online kereskedő az elmúlt 12 hónapban nem csak a vásárlók számában, de a termékportfólióban is látványos fejlődést produkált. A kezdetben műszaki termékeket forgalmazó eMAG kínálata folyamatosan bővült, így februárban a házi kedvenceknek kínált eledelek és kiegészítők, márciusban szépségápolási termékek, májusban babafelszerelések, októberben könyvek, novemberben pedig már háztartási nagygépek és autófelszerelési cikkek is megtalálhatók voltak az ajánlatok között.
A márkás műszaki cikkek vezetnek
Az eladási mennyiségeket tekintve az elmúlt 12 hónap alatt a legnépszerűbb termékek a mobiltelefonok voltak, a vásárlások értékét tekintve viszont a külső merevlemezek, a laptopok, a fényképezőgépek, a tabletek, valamint a televíziók.
Érdekesség, hogy az online kereskedő elmúlt évi statisztikája alapján a legnépszerűbb keresőszavak az Xbox, a Samsung, a tablet, a Sony, a Nokia valamint az LG voltak, és csupán egyetlen keresőszó fért bele a top 25 keresési listába, amely nem műszaki cikk: a Lego.
Változatos összetétel és érdeklődés
Bár hazánkban jelenleg még az urak vannak túlsúlyban, az eMAG statisztikái szerint a megrendelések valamivel több, mint egyharmadát, 34 százalékát a hölgyek kezdeményezték oldalukon. Ám míg a férfi vásárlók esetében a tíz leggyakrabban vásárolt termék között kilenc IT illetve műszaki termék, addig a nők esetében csupán hat tartozik ebbe a kategóriába.
A hazai települések versenyében pedig nem meglepő módon Budapest vezet az összes vásárlás 31 százalékával. De a vidéki nagyvárosokból is egyre több megrendelést regisztrálnak: itt egyértelműen Székesfehérvár, Nyíregyháza, Pécs, Debrecen és Szeged vezeti a listát.
Az eMAG magyarországi születésnapja alkalmából különleges meglepetéssel készült, a mai napon újabb akciós ajánlatokkal várja a magyar fogyasztókat: összesen százmillió forint értékben kínál akciókat és vásárlási utalványokat.
Kapcsolódó cikkek
- A kedvező ár nem az egyedüli hajtóereje az online és mobil vásárlás terjedésének
- eMAG Black Friday – számos rekord egy napon
- 20 éves a PlayStation márka
- 20 éves a PlayStation – ünnepi kiadással készült a Sony
- Akár buszmegállóban is vásárolhatunk a Tescóból
- Black Friday az eMAG.hu-n: délig 50 ezer eladott termék!
- 60 ezren rohamozták meg az eMagot egyidőben a fekete pénteken
- Fekete pénteket tart az eMag
- Black Friday az eMagnál
- Könyvekkel bővült az eMAG webáruház kínálata