Továbbra is lendületben az online hirdetési piac

IAB Médiaszekciója a tagjai körében közzétett felmérése szerint  az idei év harmadik negyedévben 12,3%-os bővülést mutat az IAB Adex NORI vagyis a Negyedéves Online Reklámköltési Index.

Az IAB közzétette Negyedéves Online Reklámköltési Indexét, vagyis a NORIT-t, mely a harmadik negyedévben is bővülést mutat. Az idei év mindegyik negyedévében nagyobb növekedést mutat az előző évhez képest. 

 

A bevallásban résztvevő cégeknél a legnagyobb bevételi súlya a  pénzintézeti, biztosító és a  távközlésnek szegmensnek volt a harmadik negyedévben. Ez a két szektor több mint a NORI duplájával növelte online költéseit a bevallói körében.

 

Az ugyancsak jelentős méretű kereskedelem ágazat ugyanakkor csökkentette online reklámköltését.

 

A hirdetési formák között domináns maradt a display, de valamivel a NORI alatt növekedett az ilyen típusú reklámköltések értéke. Az online hirdetési piac fő mozgatórugója most is a mobil reklámozás bővülése volt. A mobil mellett a szöveges hirdetések bővültek az index feletti ütemben.

 

 

Az idei tendenciát követve a NORI-nál nagyobb ütemben bővült a direkt, közvetlenül a hirdetőktől származó bevételek aránya. Az indirekt, azaz ügynökségi költések aránya azonban továbbra is a bevallók bevételeinek többségét teszi ki.

 

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában.  A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac  aktuális teljesítményéről.

 

időszak

NORI

2012 q1

3,2%

2012 q2

0,5%

2012 q3

6,8%

2012 q4

-0,1%

2013 q1

2,1%

2013 q2

6,1%

2013 q3

5,9%

2013 q4

11,7%

2014 q1

17,2%

2014 q2

13,7%

2014 q3

12,3%

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció