A közösségi média szétveri az étkezési kultúrát
2014. október 26.
Az internetet használó felnőttek 49 százaléka főzött már közösségi felületről, 40 százalékuk pedig készített ételt weboldalról, applikációból vagy blogokból vett recept alapján. A The Hartman Group felmérése szerint a felnőttek 46 százaléka már rendszeresen online felületről főz, tehát ki sem nyomtatja az interneten fellelt recepteket.
A receptneked.hu felmérése szerint a magyar netezők körében is hasonló a tendencia. A receptoldalt használók harmada már mobilkészülékekről érkezik, míg egy évvel ezelőtt ez az arány tíz százalék alatt volt. Természetesen használatban vannak még a „régi források” is.
Nyilvánossá lett az ételünk
A közösségi média és az internet az étkezési kultúránkat is teljesen felforgatja. Egy friss felmérés kimutatta, hogy a 18-24 év közöttiek 54 százaléka lefotózza, amit éppen eszik, 39 százalékuk ki is posztolja, így például percenként akár 90 új ételt ábrázoló fotót töltenek fel az Instagramra. Ezt segítik az ételmegosztó alkalmazások, mint a Burpple, Foodspotting és a Snapdish.
„Korábban a nemzetiségi hagyományokat és a családi tradíciókat követtük egy étel elkészítésekor, és az elkészült ételeinket egy asztalt körbeülve fogyasztottuk el. Ezzel ellentétben ma a közösségi média új ízeket, hagyományokat és lehetőségeket hoz, az élelmiszerek receptje pedig több csatornán jut el hozzánk, beleértve az éttermeket és az online csatornákat is” – vázolta Blaine Becker a felmérés vezetője.
A Facebook társaságában, egyedül étkezünk
Az étkezések eközben egyre magányosabb alkalmakká válnak. Az Egyesült Államokban a felnőtt népesség csaknem fele étkezik egyedül rendszeresen. A The Hartman Group tanulmányában kimutatta, hogy a társaság hiányában a közösségi oldalak használata egyre inkább beszivárog az étkezőasztalra, hiszen az amerikaiak közel egyharmada folyamodik hozzájuk, miközben étkezik, és ugyanez az adat 47 százalék az Y generáció tagjai körében.
Recepteket és technikákat tanulunk tévéműsorokból, weboldalakról, blogokból és online videókból, és elfogadottá vált, hogy számítógépek, telefonok és televíziók társaságában étkezünk, valamint egyedül és asztal nélkül.
Az étel státusszimbólum
Az étkezés mindig a társadalmi kultúra fontos része volt, és az étkezésünk módja tükrözi az osztálybeli, nembeli és generációs jellemzőinket is. Az étel azonban mára a státus jelzője lett, gyakorlatilag valutává vált, amellyel online megvásárolhatjuk a társadalmi státusunkat.
Így az étkezés a szükséges napi rutinból egyre inkább versenysporttá válik. A gyakorlott étteremlátogatók egyre inkább az alkalmi éttermeket keresik, amelyek egyre újabbak és divatosabbak, hogy a közösségi oldalakon keresztül emeljék a személyes ázsiójukat. Akad olyan ember, aki rendel egy ételt, hogy megegye, majd egy másikat, hogy lefényképezze.
hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában
- A közösségi média hálójában
- Transzvesztiták fiókjának zárolásáért kért elnézést a Facebook
- Sikeres a hirdetésmentes, pornóbarát közösségi oldal
- Menő az anti-Facebook
- Pszichológushoz kerülhetsz a Facebook miatt
- Egyre több pár a Facebookot okolja a válásért Szerbiában is
- Öncenzúrára késztet a Facebook és a Twitter
- Ingyen wifi: a közösségi oldalak a legnépszerűbbek a vasútállomásokon
- Leginkább ismerősökkel tartunk kapcsolatot a közösségi oldalakon