A posta helyett a futárszolgálatot választják a webáruházak
2014. október 21.
A GKI szerint a Magyar Posta a webáruházak körében nem tud szállítási kapacitásának megfelelő szerepet betölteni, a gazdaságkutató Digital kutatásából ugyanis az derült ki, hogy a rendelések 46 százalékát a futárszolgálatok kézbesítik, a személyes, bolti átvétel aránya 33 százalék, a posta részesedése pedig mindössze 2 százalék.
illetve a fogyasztók postai szolgáltatással szembeni ellenérzése áll, mivel a webáruházak számára fontos vevőik tapasztalatának ismerete, ők pedig nem elégedettek a postai kiszállítással - írták. A kutatásban résztvevőkkel 4 szempontot - árat, gyorsaságot, minőséget, és szervezettséget - értékeltettek, az ár tekintetében kissé drágállták a Magyar Posta szolgáltatását, míg a gyorsasággal csak kissé voltak elégedetlenek. A szolgáltatás minőségével és a szervezettséggel azonban rendkívül elégedetlenek voltak a piaci szereplők. A GKI összesen 2300 interneten vásárló megkérdezésével szeptemberben elvégzett lakossági felmérése alapján az online vásárlók közül a postai szolgáltatást választók háromszor nagyobb arányban voltak elégedetlenek, mint az egyéb szállítási módot kérők.
Kapcsolódó cikkek
- Novemberben lesz a SzEK.org őszi konferenciája
- Sok mobiltelefont vesznek az eMAG oldalán
- A magyarok harmada vásárol csak a neten
- Webáruházat nyit a Decathlon
- A webáruházak többsége növelte forgalmát tavaly
- Kábítószer-webáruház ellen emeltek vádat
- A webáruház új trendjei
- A webáruház új trendjei
- Kétszámjegyű növekedés az online játékforgalmazásban
- Legtöbb kereskedő használja a digitális technológiát