Korszerűsítette informatikai rendszerét a rendőrség
2014. szeptember 25.
Az Európai Unió kétmilliárd forintos támogatásával korszerűsítette elektronikus feldolgozórendszerét a közép-magyarországi régióban a rendőrség - jelentette be az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) gazdasági főigazgatója csütörtökön Budapesten.
A beruházás keretében négyezer korszerű munkaállomást helyeztek üzembe a Budapesti Rendőr-főkapitányság és a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság 108 telephelyén, és felszereltek egy 5800 számítógép kiszolgálására alkalmas szervert is.
A főigazgató szólt arról is, hogy évente mintegy százezer ember keresi fel ügyintézés céljából a rendőrség Teve utcai székházát, ezért a projekt keretében korszerű ügyfél-irányítási rendszert is kialakítottak.
A fejlesztésektől azt várják, hogy lényegesen rövidül az ügyintézés ideje, és a rendszert úgy készítették el, hogy az kiterjeszthető legyen országosan is - mondta Kovács István.
Czirják Attila, az ORFK osztályvezetője hangsúlyozta, hogy a beruházás keretében megújultak a Robotzsaru Neo ügyviteli rendszer közlekedésrendészeti, illetve igazgatásrendészeti moduljai is.
Mindettől azt remélik, hogy lényegesen felgyorsul a többi között a helyszíni bírságolások, a szabálysértések ügyfeldolgozása és a statisztikai adatszolgáltatás. Ezért tartottak továbbképzést 300 rendőrségi dolgozónak is.
A sajtótájékoztatón azt is közölték, hogy az elektronikus közigazgatási szolgáltatások alkalmazásához szükséges információk elérhetők a rendőrség honlapján, a police.hu-n.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre több az interneten mindig elérhető vevő
- Internetes szavazáson döntik el az új bécsi metróvonal színét
- Elektronikus képzési és távoktatási anyagok készültek közszolgálati tisztviselők továbbképzéséhez
- KEKKH: zavartalanul működik az elektronikus anyakönyvi nyilvántartás
- Jövő nyárra befejeződik a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat fejlesztése
- Megújult a Konzuli Szolgálat elektronikus ügykezelését szolgáló informatikai rendszer
- Kábítószer-webáruház ellen emeltek vádat
- KIM: egyre nagyobb hangsúly kerül az elektronikus ügyintézésre
- E-mailt küldhetnek a királynak az alattvalók
- Interaktív ügyfélszolgálat indult Budaörsön