Fenntarthatósági világranglistán dobogós a Telekom
2014. szeptember 25.
A világ 108 telekommunikációs vállalatának fenntarthatósági szempontok szerinti működése alapján a nemzetközi rangsorban a Magyar Telekom a kitüntető harmadik helyen szerepel az Oekom Research által készített jelentésében.
A gazdasági vállalatok működésében kiemelt jelentősége van a jövő kihívásaihoz igazított fenntarthatósági menedzsmentnek.
Az Oekom Research, a gazdasági társaságok fenntarthatósági szempontú elemzését végző független ügynökség külön vizsgálta és rangsorolta a távközlési ágazatban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, a távközlési vállalatok fenntarthatósági menedzsment működését, iparág-specifikus stratégiáját és eredményeit. Az iparági trendekkel – többek között mint a mobilinternet penetráció, a hálózat-üzemeltetés energiaigénye, innováció, adatbiztonság – párhuzamosan vizsgálták a kulcsfontosságú fenntarthatósági kérdéseket, azaz a vállalatok klímavédelem, kibocsátás-csökkentés, digitális felzárkóztatás, társadalom és termékek, szolgáltatások iránti felelősségvállalás területén felmutatott törekvéseit és eredményeit.
A vizsgálat a szolgáltató vállalatok ügyfélközpontúságára is kiterjedt, a felelős marketingtevékenységtől a panaszkezelési folyamatokon át az adatvédelemig. A bizalmas ügyféladatokhoz a távközlési szolgáltatóknak kiemelt mértékű a hozzáférése, így nélkülözhetetlen követelmény a felelős, hatékony, biztonságos adatkezelés. Utóbbi szempont a közelmúltban történt adathalász esetek fényében rendkívüli jelentőséggel bírt. Hasonló súlyú vizsgálati szempont volt – egyfelől területi, másfelől társadalmi különbségek feltárásával – a vállalatok digitális szakadék, digitális megosztottság felszámolására tett törekvése és eredményei, a gyerekek és fiatalok káros tartalmaktól való védelme, a szélessávú internet-hozzáférés terjedése, a fejlesztések dinamikája.
„Fantasztikus érzéssel tölt el a Magyar Telekom helyezése, hiszen magyar vállalat még nem ért el ekkora sikert a fenntarthatóság terén. A világ legnagyobb, globális telekommunikációs vállalatait előztük meg, ez világsiker a Telekomnak, világsiker az országnak. Mindez visszaigazolja azt a hosszú évekre visszanyúló tudatos munkát, amelynek célja, hogy a Magyar Telekom méretéhez méltóan járuljon hozzá a társadalom, a gazdaság és a környezet fejlődéséhez” – mondta Christopher Mattheisen vezérigazgató.
Kapcsolódó cikkek
- A függésekről szól a 7. Fenntarthatósági Nap
- Helyfüggő mobilmarketing már Magyarországon is
- Megújuló energia kreatívan: napelemes napvirágok Seattle belvárosában
- Negyedmillión túl a Telekom 4G előfizetőinek a száma
- Izzadságból termel energiát a tetoválásszerű bioelem
- Telekom: vége a digitális kábel TV szolgáltatásnak, csak IPTV lesz
- Live stream a Szigetről
- Enyhe visszaesés a Telekomnál
- Telekom: enyhén csökkent a bevétel és az eredmény
- A Telekom rangsorolta ügyfelei legkedveltebb úticéljait a roaming adatok alapján