Egyre több az interneten mindig elérhető vevő
2014. szeptember 25.
Egyre többen vannak azok a magyar fogyasztók, akik az interneten keresztül folyamatosan elérhetők, ügyeiket ott intézik és akik egy kutatás szerint jelentősen különböznek az átlagosnak tekintett társaiktól.
Az alwayson-felmérés eredményeit Széles Zsuzsanna, a PanMedia médiaigazgatója ismertette. Kiemelte: tavaly még csak 670 ezren voltak a mindig elérhető online fogyasztók, számuk dinamikusan bővül. Ezért fontos fogyasztási szokásaiknak közelebbi megismerése - mondta. A mindig elérhető fogyasztók többnyire 40 év alattiak, városlakók, fele-fele részben nők és férfiak, jellemző rájuk a magasabb képzettség, s anyagi helyzetük is jobb az átlagosnál – ismertette Széles Zsuzsanna.
Ezek a fogyasztók életüket általában az interneten menedzselik. Érzelmileg erősen kötődnek internetes kapcsolattal rendelkező mobiltelefonjukhoz, mindennapjaik szerves részét képezi, bár az alapfunkciója, a telefonálás egyre inkább háttérbe szorul – mondta el a médiaigazgató. Többet és gyakrabban vásárolnak interneten az átlagnál, amit főleg számítógépről bonyolítanak, de a vásárlást megelőző információszerzésben fontos szerepe van az okostelefonnak. A mindig elérhető fogyasztók figyelme általában megoszlik a sok készülék és tartalom között, ezért nehezebb megszólítani őket, mint az átlagosnak tekintett fogyasztókat. Az ötletes, kreatív, szerethető reklámokat akár azonnal meg is osztják barátaikkal – jegyezte meg a PanMedia médiaigazgatója. A kutatás alapját egy 20 emberből álló fókuszcsoport képezte, akikkel blogon tartották a kapcsolatot három napon keresztül, másrészről egy 14 ezer ember megkérdezésével készített adatbázis adatait is felhasználták ez elkészítése során. A PanMedia a Millward Brown piackutató cég segítségével végezte a kutatást.
A PanMedia Kft.-t 1995-ben alapították és a világ harmadik legnagyobb ügynökségi hálózatához, az Interpublic Grouphoz tartozik.
Kapcsolódó cikkek
- Internetes szavazáson döntik el az új bécsi metróvonal színét
- Elektronikus képzési és távoktatási anyagok készültek közszolgálati tisztviselők továbbképzéséhez
- KEKKH: zavartalanul működik az elektronikus anyakönyvi nyilvántartás
- Jövő nyárra befejeződik a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat fejlesztése
- A magyarok harmada vásárol csak a neten
- Megújult a Konzuli Szolgálat elektronikus ügykezelését szolgáló informatikai rendszer
- A rendszeresen internetezők több mint harmada e-vásárló
- KIM: egyre nagyobb hangsúly kerül az elektronikus ügyintézésre
- E-mailt küldhetnek a királynak az alattvalók
- Interaktív ügyfélszolgálat indult Budaörsön