Az Epson „okos” gyártási megoldásai átalakítják a fotókidolgozást
2014. szeptember 20.
Az Epson „okos” termelési rendszerek széles választékával kívánja ösztönözni és átalakítani a kiskereskedelmi és a professzionális képalkotást. Ezen rendszereket a vállalat Németországban, a Photokina kiállításon mutatta be.
Duncan Ferguson, az Epson Europe Professional Graphics vezetője szerint a képalkotási iparban a ’Második kiskereskedelmi hullámnak’ nevezett korszak közeleg, ami a kiskereskedők és a fotókidolgozással foglalkozó vállalatok számára új lehetőségeket kínál, hiszen személyre szabott termékek gyártásának széles választékára épülő új üzleti ötleteket és bevételi forrásokat fedezhetnek fel. Az innovátoroknak megfizethető, könnyen használható, rugalmas, megbízható és rövidtávon megtérülő termelési megoldások kellenek.
Az Epson szerint két alapvető tényező formálja majd a képalkotási ipar jövőjét: a digitális képek hatalmas és növekvő mennyisége (a Yahoo szerint a 2014-ben készített fényképek száma meghaladja majd a 880 milliárdot) és az emberekben élő vágy, hogy az eddiginél még sokoldalúbban használhassák fel fotóikat.
A többféle anyagra történő nyomtatás a ‘Második hullám’ előfutára
A Futuresource Consulting felméréseinek eredményei megerősítik, hogy a fogyasztói képalkotási ipar a papíralapú nyomatokról a kreatívabb felhasználási célok felé mozdul. A digitális nyomatok kiskereskedelmi értéke 2012 és 2015 között több mint 20%-kal csökkent, míg a vászon nyomatoké 21%-kal nőtt (forrás: Lightwords). Ez azzal magyarázható, hogy a felhasználók egyre inkább szeretnék legjobb fényképeiket kiállítani, bemutatni, és hogy a digitális nyomtatásnak köszönhetően már számos felületen reprodukálhatók a fotók.
Az Epson most egy “Második hullámot” jósol, mivel a fejlett digitális képalkotási technológiák használatával – a papíron felül – jelentős számú hordozóra lehet nyomtatni, mint például fémre, textilre, tapétára és különféle faldekorációkra, fára, műanyagra, rétegelt anyagokra, gumira és kerámiára. Ez még több felhasználási lehetőséget és személyre szabott megoldást jelent a felhasználóknak.
„Az Epson számára az ‘Első hullám’ a fotó- és szépművészeti vásznakkal kezdődött és magában foglalta a papíralapú alkalmazási lehetőségeket is, mint például az albumok, naptárak és kártyák értékesítését. De a ’Második hullámban’ a felhasználók már sokkal ambiciózusabbnak tűnnek” – mondta Duncan Ferguson.
Azt is hozzátette, hogy ma már az emberek nem elégednek meg képeik megrendelésével és kinyomtatásával vagy a közösségi oldalakon történő megosztásukkal, hanem szeretnének sokkal kreatívabbak lenni és törekednek fotóik személyes felhasználására. Így egyedi környezetet tudnak létrehozni vagy egyedi ajándékokat készíthetnek – legyen az bármi, a papucstól a pólókon át más ruhadarabokig, a táskától az alumínium panelekig, a kárpittól az asztalterítőkig, a telefontokoktól a tapétáig és különféle faldekorációkig. A megváltozott felhasználói igények nagy lehetőséget rejtenek a kiskereskedők és a fotókidolgozással foglalkozó vállalkozások számára, hiszen – személyre szabottabb termékekkel – kínálatuk bővítésére ösztönzik őket. Ennek feltétele azonban, hogy a vállalkozások a megfelelő, költséghatékony gyártási megoldásokkal rendelkezzenek, amely gyors megtérülést eredményezhet.
Az Epson a ‘Második hullám’ igényeinek kielégítésére kidolgozott megoldásai a következőket tartalmazzák:
- A kompakt mini- és a méretezhető SureLab mikrolaborok szériája gyártási rendszerek széles választékát kínálja a kiskereskedők számára. A termékkínálat a SureLab D7 Studio bemutatásával bővül. Ez a méretezhető készülék egyaránt használható önkiszolgáló terminálként vagy mikrolaborként például leporellók, panoráma képek, üdvözlő kártyák és szórólapok széles választékának előállítása esetén.
- A SureColor SC-F2000 pólónyomtató közvetlenül az anyagra nyomtat, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy jól jövedelmező pólónyomtató szolgáltatásba kezdjenek minimális költségekkel.
- A sokoldalú SureColor SC-F6000 és SC-F7100 festékszublimációs készülékek nyomtatott termékek széles választékának – például promóciós áruk, személyre szabott termékek és ajándékok, ruhák és lakástextíliák – elkészítését biztosítják.
- A nagyformátumú nyomtatókból álló SureColor SC-S szériával a kiskereskedők és fotós szakemberek személyre szabott, prémium vászon nyomatokat és különféle faldekorációkat, tapétákat értékesíthetnek. Ez azoknak a stúdióknak is ideális megoldás lehet, amelyek a helyszínen szeretnék kinyomtatni saját stúdió hátterüket, hogy egyedi és személyre szabott fotózási környezetet hozzanak létre.
Gazdag örökség a képalkotás terén
Az Epson naponta 1,34 millió dollárt fektet a kutatás-fejlesztésbe, hogy továbbra is megőrizze innováció-ösztönző szerepét. Az Epson öröksége bizonyítja, hogy a vállalat továbbra is élenjár a képalkotási technológia jövőjének meghatározásában és több terméket fejleszt, mint valaha, beleértve a nyomtatást, a kivetítést és az érzékelő technológiákat.
Kapcsolódó cikkek
- Epson: tintatartályos nyomtatókkal a maximális költséghatékonyságért
- Epson: tintatartályos nyomtatókkal a maximális költséghatékonyságért
- Új fotónyomtatóval rukkolt elő az Epson
- Az Epson bemutatta SureColor SC-P600 típusú A3+ fotónyomtatóját
- Novell Filr és iPrint a mobilnyomtatás szolgálatában
- Dinoszauruszt nyomtattak a Gozsdu Udvarban
- 3D nyomtatás új utakon az egészségügyben
- Milyen egy jó családi fotó?
- Az emberi szem érzékelését követi le a Fuji Xerox fejlesztése
- JAlbum 12.1.9