A tőzsdére vonulás után Európában és az Egyesült Államokban terjeszkedne a kínai Alibaba
2014. szeptember 17.
Európában és az USA-ban kezd agresszív terjeszkedésbe hétvégi tőzsdére vonulása után az Alibaba konglomerátum - jelentette be Jack Ma, a vállalat vezérigazgatója Hongkongban.
A héten az Egyesült Államokban tőzsdére vonuló cég Ma amerikai és ázsiai városokat érintő, befektetőket felhajtó "roadshowja" nyomán szerepel a gazdasági lapok címlapján. A nyugati terjeszkedési tervekről a vezérigazgató a népszerűsítő kampány hongkongi állomásán beszélt, ahol azt is elmondta, mobiltelefonos szolgáltatásainak erősítése a fő irány, a jelenlegi online profil mellett pedig az offline, interneten kívüli jelenlétét is erősíteni kívánja. Az elmúlt időszakban a vállalat számos eredeti, e-kereskedelmi fókuszán kívüli cégben szerzett részesedést, így mára jelen van az online videópiacon, 50 százalékos tulajdonosa a Kuangcsou Evergrande futballklubnak, de például a szingapúri posta részvényeinek 10 százalékát is magáénak tudhatja.
A vásárokról Ma Hongkongban úgy fogalmazott, az Alibaba "egy számos fajtát felvonultató állatkert akar lenni, nem pedig egy egyfajta állatot tartó farm".
A roadshow első, kínai állomásán a múlt héten a vezérigazgató ugyanakkor azt is megerősítette, a pénzügyek szempontjából a jövőben is Kína marad az elsődleges célpont, bevételei növelésének elsődleges forrásául a kelet-ázsiai ország szolgál. Az Alibaba a június 30-ával végződő negyedévet 2,5 milliárd dolláros bevétellel zárta, nettó nyeresége 2 milliárd dollárt tett ki. A cég papírjainak kereskedése pénteken kezdődik a New York-i tőzsdén, az elemzői várakozások szerint eredeti nyilvános kibocsátása során a befektetők akár 155 milliárd dollárra is értékelhetik a céget, mellyel rekordot döntene az Egyesült Államokban.
Kapcsolódó cikkek
- Május 18-án kerül tőzsdére a Facebook
- Május 18-án kerül tőzsdére a Facebook
- Mindenki az Alibabát akarja
- Csúcsot dönthet az Alibaba
- Feketelistára került az Apple Kínában
- Feketelistás lett az Apple
- A legnagyobb nyilvános amerikai részvénykibocsátásra készül a kínai Alibaba
- Mégsem akkora üzlet a Weibo-részvény
- Az internetes verseny viszi el a kínai keresőóriás profitját
- A kínai média nyomására bocsánatot kért a fogyasztóktól a Samsung