Videótolmács-szolgáltatás indult nagyothallóknak
2014. augusztus 21.
Várakozáson felüli érdeklődés kíséri a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége videótolmács-szolgáltatásának indulását.
A Közép-Európában is egyedülálló fejlesztésben az Invitel is komoly részt vállal: a projekt kifejlesztésén és megvalósításán túl a telekommunikáció, a hálózat- és szoftverfejlesztés, valamint a hardverelemek biztosításáért egyaránt felel. A rendszert 2014 márciusa óta maguk az érintettek tesztelik mindennapi helyzetekben: jelenleg körülbelül 780 siket és nagyothalló ember használja hivatali ügyintézéskor, a munkahelyen vagy épp egészségügyi ellátások alkalmával. A nagy adatmennyiség és több ezer felhasználó gördülékeny kezelésére tervezett rendszer állja a terhelést, a szoftverkörnyezet finomhangolása által pedig egyre jobban igazodik az érintettek igényeihez.
A KONTAKT Tolmácsszolgálat legfőbb előnye, hogy a kommunikáció során nincs többé szükség a jelnyelvi tolmács személyes jelenlétére: az érintettek tableten, okostelefonon vagy számítógépen keresztül is elérhetik a videótolmács-szolgáltatást. A tolmácsszolgálat tesztelésében maguk a jövőbeni használók vesznek részt: a Sinosz tagjai közül jelenleg 780-an veszik igénybe a rendszert mindennapjaik során országszerte, és tapasztalataikról, valamint a menet közben felmerülő igényeikről beszámolva hozzájárulnak a rendszer fejlesztéséhez és véglegesítéséhez.
„Ma Magyarországon körülbelül 60 ezer siket és 300 ezer nagyothalló ember él. Az a célunk, hogy minél többen vegyék igénybe közülük a videótolmács-szolgáltatást, és a tesztidőszak végéig, azaz 2015. február 28-áig országszerte általánossá váljon a használata. Evégett közel 1250 kölcsön táblagépet biztosítunk azoknak a lelkes jelentkezőknek, akik nem rendelkeznek a teszteléshez megfelelő saját számítógéppel vagy okostelefonnal. Alig néhány hónap alatt máris 780-an vették igénybe ezt a lehetőséget. A Sinosz (Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége) ugyanakkor fontosnak tartja, hogy ne csak a célcsoporttal ismertesse meg a fejlesztést, hanem a halló társadalommal is, hiszen ez az egyedülálló rendszer valódi kommunikációs hidat képezhet a siket, illetve nagyothalló és a halló emberek között” – mondta Ormódi Róbert, a Sinosz ügyvezető igazgatója.
hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenes alkalmazás segíti a választást
- Ingyenes alkalmazás segíti a választást
- Bénulásban szenvedők kommunikációját segíti a magyar okosszemüveg
- Magyar okosszemüveg segíthet egyes bénulásban szenvedőkön
- Mobilalkalmazás segíti a látássérültek tájékozódását a San Franciscó-i reptéren
- Meteoterrorizmussal vádolják olasz szállodák az időjós honlapokat
- Mindent a választásokról: elindult az NVI új internetes oldala
- Térítésmentes ECDL tanfolyam érzékszervi fogyatékkal élő hallgatók részére
- Turisztikai szolgáltatásokról tájékoztat egy új böngésző rendszer
- Olvasási igényeket felismerő rendszert fejlesztenek magyar vállalatok