A világ egyik legnagyobb videós platformjának szolgáltat mostantól egy magyar startup
2014. augusztus 2.
Az online ajánlórendszerek fejlesztésével és értékesítésével foglalkozó magyar Gravity R&D partnerségi megállapodást kötött a világ egyik legnagyobb Youtube klónjaként ismertté vált Dailymotionnel.
A cég közleménye szerint a 2007-es alapítású Gravity R&D sikerét 2009-ben a világ egyik legrangosabb online ajánlórendszer versenyén, a Netflix Prize-on holtversenyben elért első helye alapozta meg. A hirtelen jött globális ismertség segítette hozzá a Gravity-t 2009-ben az üzleti angyaloktól (induló vállalkozásokat támogató befektetőktől) és a Docler Holdingtól kapott befektetéshez, majd 2011-ben a PortfoLion Kockázati Tőkealap-kezelőtől kapott 300 millió forintos tőkeinjekció katalizálta tovább a terjeszkedést - írták.
A Gravity a budapesti központ mellett leányvállalatot alapított Tokióban, emellett képviselettel rendelkezik Londonban, San Joséban és Moszkvában. A cég 2014-ben tovább terjeszkedne a nemzetközi piacon; ennek megfelelően számos fejlesztő, értékesítő és marketing specialista felvételét tervezik.
A Gravity R&D Ztr. 2012-ben elért árbevétele 148millió forint volt, 2013-ban 254 millió forint. Nyereséget 2014-ben fog először realizálni, a tervek szerint több mint 10 millió forintot, 400 millió forintos árbevétel mellett. A cégben 2012 óta 25-30 ember dolgozik.
Kapcsolódó cikkek
- Cortanát fényezi a Microsoft új reklámja [Videó]
- A HTC okosórája a színfalak mögött [Videó]
- Így működik a BlackBerry Passport hibrid billentyűzete [Videó]
- Újabb nemzetközi skalpot gyűjtött be a magyar sikerstartup
- Magyar startupot választott a világ egyik legnagyobb videós platformja
- Nemzetközi mobilfilm-fesztivál indul Budapesten
- Megjelent Cortana videós használati utasítása
- Nemzetközi mobilfilm-fesztivál indul Budapesten
- USB videólejátszós LCD monitorok a Sharp műhelyéből
- Tesztelés alatt a Kyocera mobilokba szánt zafírüvege [Videó]