KIM: egyre nagyobb hangsúly kerül az elektronikus ügyintézésre
2014. május 27.
A jövőben várhatóan egyre fontosabbá válik az elektronikus ügyintézés, így meg kell erősíteni ezt a rendszert - mondta Deák Rita, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium miniszteri biztosa a kormányablakok kialakításához kapcsolódó informatikai fejlesztésekről tartott sajtótájékoztatóján kedden.
Deák Rita arról is beszélt, hogy idén a kormányablakok már 254 ügykörrel foglalkoznak, és ez a szám tovább nőhet a jövőben. A cél az, hogy egyetlen dolgot kelljen csak tudnia az állampolgárnak: hol van a legközelebbi kormányablak, ahol aztán minden ügyet elintézhet - hangsúlyozta. Mint mondta, tervezik egy interaktív virtuális ügyfélszolgálat létrehozását is, amely a Skype-hoz hasonló szolgáltatás lesz, és amellyel úgy lehet az ügyeket intézni, hogy fizikailag nem találkozik az ügyintéző és az ügyfél, mégis van köztük
A biztos továbbá bemutatott két, összesen 11 milliárd forint összegű projektet, amelyeknek a célja az informatikai alapinfrastruktúra megteremtése. Jelenleg nem egységesek a rendelkezésre álló eszközök, márpedig a hatékonyság elérésére egységes infrastruktúra kell, ezért vásárolnak új eszközöket a projektek keretében - magyarázta.
Kapcsolódó cikkek
- A KIM feljelenti az Ask.fm közösségi portált személyes adatokkal való visszaélés miatt
- Ingyenes szűrőszoftver a kiskorúak védelme érdekében
- E-mailt küldhetnek a királynak az alattvalók
- Interaktív ügyfélszolgálat indult Budaörsön
- Több mint egymilliárd forintos informatikai fejlesztés a bíróságoknál
- Új szolgáltatásokkal bővült a MobilKincstár
- Új tolmácsszolgáltatással a siketek és nagyothallók már telefonon is elérhetik az uniós intézményeket
- Romániában 100 ezer kormányzati számítógép válhat sérülékennyé
- Választás 2014: nincs probléma az informatikai rendszerrel
- Google-térképen már láthatók a vasárnapi kampányhatárok