Bővült a hazai IT-piac
Az asztali gépek piaca csökkent, a notebookoké viszont nőtt
2014. április 29.
A Gfk adatai szerint bővült a hazai IT-piac, csaknem elérte a 100 milliárd forintot. Bár az asztali gépek iránti kereslet csökkenő tendenciát mutat, a notebookok piaca bővült. A legtöbbet pedig a táblagépek fejlődtek, több mint duplájára nőtt irántuk a kereslet.
Úgy tűnik, a hordozható számítógépeket még egy ideig nem nyomják le a táblagépek a színről. Az asztali gépek hanyatlása már hazánkban is megkezdődött, ám az emberek még mindig vesznek notebookokat.
Tavaly a notebook piac nagyjából 10 milliárd forinttal bővült, és meghaladta az 53 milliárd forintot, a darabszámot tekintve pedig 26 százalékos volt a növekedés a tavaly előtti évhez képest.
Farkas András, a Notebook.hu ügyvezető igazgatója ezzel kapcsolatban elmondta, hogy „az idei első két havi adatokat látva, valamint a nemzetközi trendeket is figyelembe véve ez a szám 2014-ben megközelítheti a 60 milliárd forintot. Ugyanis január-februárban már több mint 50 ezer notebook fogyott, amely annak ellenére csaknem 8 százalékos növekedés a tavalyi év hasonló időszakához képest, hogy az év első két hónapja mindig viszonylag rosszul teljesít”.
Törnek fel a tabletek
A Notebook.hu szerint egyre többen vásárolnak táblagépet. Ez a piac 110%-kal nőtt a korábbihoz képest, ami azt mutatja, hogy a trónbitorló megérkezett. Ám a laptopoknak is van jócskán még keresnivalója a színen, hosszú harc lesz, mire az asztali PC-k sorsára jutnak.
Az adatok szerint az emberek még mindig keresik a notebookokat: miközben az asztali gépek iránti kereslet 25%-kal csökkent, nagyjából ennyivel nőt a laptopok népszerűsége.
A Gfk adatai szerint az IT értékesítés megközelített a 100 milliárd forintot, és egyre inkább növekszik az internetes értékesítés is: 2013-ban csaknem 66%-kal.
Többet vásárolunk online
Nemcsak a termékek iránti kereslet nőt meg jelentősen, hanem az online vásárlások száma is. Egyre többen választják ezt a vásárlási módot. 2013-ban az értékesítések negyede már nem hagyományos boltokban zajlott. A növekedés bár nem olyan kiemelkedő, az online boltok térhódítása viszont jól látszik, hiszen 2012-ben ez az arány még 20% körül mozgott.
Képek: ciol.com; fapsmarketing.blogspot.com
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Az európai piaci növekedés mérsékelte a PC-eladások csökkenését
- Az európai piaci növekedés mérsékelte a PC-eladások első negyedévi csökkenését
- Már jövőre a táblagépek uralhatják a piacot
- Táblagéppiac: az Android népszerűbb, a gyártók sorában viszont az Apple vezet
- A táblagéppiac számokban
- Mobilalkalmazások: kik a legaktívabbak?
- Növekedési pályán a Lenovo
- Jól teljesít a Lenovo