Milyen a hazai online vásárló?
A Lealkudtuk felmérése szerint a bizalom már alapvető
2014. április 22.
Egy újabb hazai felmérés készült arról, mire vágynak a hazai online vásárlók. A Lealkudtuk kutatása azt igazolja, hogy ma már nem a bizalom a legfontosabb a vásárlók számára, a TOP 5 utolsó helyén áll.
A Lealkudtuk 3000 főt kérdezett meg legújabb felmérésében, ahol arra volt kíváncsi, hogy mi a legfontosabb a netes vásárlók számára. Úgy tűnik, ma már nem a bizalom számít, a vevőknek kialakultak már a vásárlási szokásai, és a számukra megfelelő csatornákat is megtalálták már.
Az idősek is aktívak
A kutatásból kiderül, hogy az idősebb generáció (55 év felettiek) is egyre aktívabb az online vásárlás terén, ám a fiatalokkal ellentétben nem a virtuális piactereken böngésznek leginkább, hanem inkább e-kereskedőktől vásárolnak szívesen (87%).
Nő a mobilvásárlók száma
A mobil jelenlét is egyre meghatározóbb lesz, sokan már útközben intézik vásárlásaikat. A megkérdezett 35,2%-a nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt fél évben előfordult vele, hogy okostelefonján válaszott ki és rendelt meg valamit a neten.
Ez annak tükrében nem is meglepő, hogy sokan (40%) a kényelmet jelölte meg számára legfontosabb tényezőnek, amelybe az is beletartozik, hogy gyorsan, egyszerűen tudnak megrendelni egy terméket például mobileszközről is, legyenek éppen akkor bárhol. Ezért a webáruházaknak, piactereknek is fontos, hogy oldalaikat mobilra optimalizálják, és átláthatóvá, egyszerűvé tegyék, hiszen úgy tűnik, erre „harapnak” a magyar fogyasztók.
Bár a bizalom a lista végére került – mindössze 6% számára a legmeghatározóbb -, ez nem korhoz köthető tényező. Ahogy Orova Balázs, az Allegro Group HU Kft. B2C üzletágágának igazgatója is kiemelte, sokan azt gondolják, az emberek az idő előrehaladtával egyre bizalmatlanabbak, és főként az idősebb korosztályra jellemző ez a magatartás. Ám, ez a valóságban nem így van, sokkal inkább az iskolázottsággal függ össze. „A diplomások alig 4 százaléka érzi fontos kérdésnek ezt, míg a szakmunkásképzőt végzettek esetében inkább áll közelebb a 10 százalékhoz. Az életkor inkább az internetezési szokásokat befolyásolja: megkérdezettek közül a 26 év alattiak több mint 80 százaléka szörföl naponta több órát, míg az 55 év felettiek esetében ez 50 százalék körül alakul”.
Itt az áru, hol az akció?
A felmérés során az is kiderült, hogy az emberek tudatosan követik a különféle akciókat, és mindezt nem feltétlenül az anyagi helyzet függvényében teszik, hanem azért, mert vásárlásaikban a tudatosságot keresik. A megkérdezettek 66%-a figyeli rendszeresen a különféle leértékeléseket, ám arra is nagy hangsúlyt helyeznek, hogy az ár ne menjen a minőség rovására.
Fontos a márka
Az emberek 71%-a számára fontos a termék márkája: úgy gondolják, a márkás termékek minősége jobb. Jellemzően a férfiak hajlamosak ezt vallani (74%), de a nők tekintetében is (70%) többen vélekednek hasonlóan. Itt nem figyelhető meg semmilyen kor vagy iskolázottság szerinti megoszlás, egyszerűen a márhahűségen illetve –ismertségen alapul a döntés.
Utazni jó
A Lealkudtuk oldalá vásárlók körében nagyon népszerűek a különféle utazási ajánlatok, sokan választanak kedvezményes utakat illetve wellness hétvégéket. A második helyen a különféle műszaki cikkek állnak, a különféle háztartási cikkek pedig csak a dobogó harmadik helyén állnak.
Képek: inspiringimpact.org, techi.com
Kapcsolódó cikkek
- Mobilinternet-használat Magyarországon
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- A webes értékesítés legújabb trendjei
- Magyarország legnépszerűbb webshopja kerestetik
- Nem tudunk internet nélkül élni
- Az online kiskereskedelem növekedési dinamikája
- Valentin-napi szokások a netről
- Megújul a kínálat a Vaterán
- Technológiai újítás a Jófogáson
- Vége a férfias internetnek Magyarországon?