Spamirtásba kezdett a Facebook
2014. április 17.
A Facebook egy újabb jelentős változtatást jelentett be a napokban, amely a hírfolyamban megjelenő tartalmakat érinti majd. Az új algoritmusnak köszönhetően lényegesen csökken a hírfolyamban megjelenő spam linkek-, like vadász bejegyzések- és „vicces” képek száma. Ezzel együtt a változtatás hasznos lesz a céges oldallal rendelkező vállalatok számára, mert így az ő „nem spam”, organikus (nem fizetett) tartalmaik sokkal nagyobb valószínűséggel jelennek majd meg a célközönségük falán.
Az algoritmusváltozás három kategóriát érint: a like-bating vagyis like kéregető oldalakat, amelyek tipikusan arra kérik az olvasókat, hogy lájkolják a bejegyzést, a gyakran ismétlődő tartalmakat, mint például a sokszor megosztott fotók vagy videók, amiket az felhasználók nagyszámban megosztanak a Facebookon, de sokszori ismétlődés kevésbé releváns az követők számára, és végül azokat a spam linkeket, amelyek arra késztetik az embereket, hogy rákattintsanak, de tartalmuk már teljesen más, mint amire a szöveg utalt, ezek általában reklám oldalak.
Kapcsolódó cikkek
- Felszámolja a Facebook a spamereket
- LInKE: személyre szabott Facebook tartalom nem csak ismerősöktől
- LInKE: személyre szabott tartalom nem csak ismerősöktől
- A csalóknak is megérkezett az ünnepi szezon
- Több száz milliárd spamüzenetet kapnak évente a kínai mobilhasználók
- Újra megjelentek a neten a nigériai csalók
- Miért érzékeli a vállalati levelet az ügyfél spamként?
- Titkos adatgyűjtés - Facebook: a kormányok idén 38 ezer felhasználóról kértek adatokat
- Biztonsági résre hívta fel a figyelmet a Zuckerberg Facebook oldalát feltörő hacker
- Közösségi oldalak: Ha nyár, akkor betörés