A Schibsted Classified Media kezében a Használtautó.hu
2014. március 24.
A Jófogást üzemeltető Schibsted Classified Media a mai napon bejelentette, hogy jelentősen bővítette magyarországi portfólióját. A csoport megvásárolta a legnagyobb autós apróhirdetési portált üzemeltető Használtautó Kft.-t, amelynek 50%-a már korábban is a skandináv médiacég birtokában volt.
A terjeszkedés jelentős mérföldkő a Schibsted életében, amely a Jófogás révén eddig is komoly szerepet töltött be a magyarországi online apróhirdetési piacon. A 1999-ben alapított hasznaltauto.hu a 90 ezer autóhirdetésével és a havi több mint egymillió egyedi látogatójával megkerülhetetlen szereplő a használt gépkocsik kereskedelmében, forgalma folyamatosan, évről évre jelentősen növekszik.
A jelenleg napi 180000-es látogatószámmal rendelkező portál évek óta komoly vetélytárs nélkül szolgálja azokat, akik szeretnék meghirdetni a kocsijukat, vagy éppen járművet keresnek. A Schibsted Classified Media 2012-ben vásárolta meg a hasznaltauto.hu 50%-át, a mai napon pedig a maradék 50% is a tulajdonába került.
Az akvizícióval egy időben a Schibsted bejelentette, hogy egy rövid átadás-átvételi folyamatot követően Novák Péter lesz a hasznaltauto.hu új ügyvezető igazgatója, akitől azt várják, hogy új lendületet adjon Magyarország vezető autó adásvételi oldalának. A szakember korábban többek között a Kirowski ügyvezetője, valamint az Origo Zrt. vezérigazgató-helyettese volt. Az új pozícójával kapcsolatban Novák Péter így nyilatkozott: „A hasznaltauto.hu a hazai online piac egyik legrégebbi és rendkívül sikeres szolgáltatása, amelyet a Schibsted Classified Media csoport nemzetközi hátterével fogunk tovább erősíteni.”
„A Schibsted Classified Media csoport számára kiemelten fontos a magyar piac. Jól jelzi ezt, hogy a napokban jelentettük be az expressz.hu felvásárlását, miután a portál korábbi tulajdonosa, a TME Csoport kivonult Magyarországról, most pedig a hasznaltauto.hu akvizíciójáról is beszámolhatunk. Célunk, hogy ügyfeleinket és felhasználóinkat még hatékonyabban szolgálhassuk ki. A Jófogás és a hasznaltauto.hu külön-külön is az apróhirdetési piac megkerülhetetlen szereplője, együtt pedig minden eddiginél hatékonyabb portfoliót alkotnak" – mondta el Budai László, a Schibsted Classified Media Hungary ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Egy kézben a Jófogás és az Expressz
- A Jófogáson hatékonyabban lehet eladni, pedig az Apródot a hirdetők gyakrabban látogatják
- Drónokkal internetet – a Facebook megvenné a Titan Aerospace-t
- A Facebook megvette a WhatsAppot
- Új kezekbe kerül a Viber
- Eladták a Vibert
- Megdöbbentő gyűjtemények a neten
- Technológiai újítás a Jófogáson
- 400 millióért vesz startupot a Google
- A Lenovo megvásárolja az IBM x86-os szerver üzletágát