Nem vágynak a felhőbe a cégek
2014. március 6.
A felhő alapú távközlési szolgáltatások egyelőre nagyon kevéssé elterjedtek Magyarországon, az internetkapcsolattal rendelkező, legalább 10 fős cégek és intézmények mindössze 6 százaléka veszi igénybe ezeket - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) üzleti felhasználók körében végzett kutatásából.
A Bellresearch kutatócég által készített, és az NMHH honlapján közzétett kutatás összefoglalója szerint egyre több szervezet lát viszont lehetőséget a közösségi oldalakon keresztüli kommunikációban. Igaz ugyan, hogy egyelőre jóval többnek van saját honlapja (72 százalék), mint közösségi profilja (24 százalék), amelynek viszont van, az jóval aktívabb a Facebookon, Iwiwen, Twitteren: míg a honlapot csak minden harmadik frissíti legalább hetente, addig a közösségi oldalon a szervezetek valamivel több mint fele posztol legalább heti egyszer.
A hatóság 2009 óta minden évben nagymintás országos felmérést készít a legalább 10 főt foglalkoztató vállalkozások, közintézmények és nonprofit szervezetek körében a távközlési szolgáltatások használatáról. A legfrissebb tanulmány szerint az előző évhez képest jelentősen megnőtt a távközlési szolgáltatásokra csomagban előfizetők aránya.
Mostanra a vállalkozások, közintézmények és nonprofit szervezetek fele csomagban vesz igénybe legalább két távközlési szolgáltatást. Leggyakrabban a helyhez kötött telefont és internetet (61 százalék), valamint a mobiltelefont és a számítógépen, tableten használható mobilinternetet (20 százalék) veszik igénybe csomagban. A legalább 250 főt foglalkoztató szervezeteknél jóval gyakoribb a mobilcsomag, a kisebb szervezeteknél pedig a vezetékes, míg a közösségi funkciót ellátó intézményeknél az átlagnál gyakoribb, hogy tévéelőfizetés is van a csomagban.
A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a helyhez kötött hang üzleti piaca folyamatosan csökken, ami elsősorban nem az előfizetések csökkenésének, hanem más kommunikációs csatornák (például mobiltelefon, email használat) erősödésének a következménye. A mobilhang üzleti piacának csökkenése viszont egyelőre megállt.
Az internetpiac sem zsugorodott 2013-ban, igaz, hogy a korábbi évekkel ellentétben nem is növekedett. A helyhez kötött internet piacának csökkenését a számítógépen és tableten használt mobilinternet piacának növekedése még ellensúlyozni tudta 2013-ban is.
A hang- és internetpiacnál jóval kisebb az üzleti televíziós és adatkommunikációs piac, a közvetlenül előfizetők aránya mindössze 14 és 10 százalék.
A teljes távközlési piac üzleti előfizetői része 2013-ban körülbelül 139 milliárd forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- A SUSE Cloud 3 az OpenStack legfrissebb kiadására épül
- Google Cloud Print szolgáltatás OKI multifunkciós készülékeken
- A SUSE Linux Enterprise Server az Amazon kormányzati felhőjében
- Adattörlés a felhőben
- IBM: 1,2 milliárd dollár felhőbe
- Felhőszolgáltatással és mobil megoldással bővül a Xerox DocuShare
- Dell-Red Hat: nagyvállalati szintű OpenStack privát felhő megoldások
- A Dell tovább bővíti nyilvános felhő szolgáltatásait
- Üzleti webshopot indít a Neostratus
- Windows Azure Circle partnerré vált az Euro One