Helyi sajátosságokkal indul a LinkedIn álláskereső portál kínai változata
2014. február 26.
Kínai nyelven is elérhető a hét elejétől a LinkedIn, a munkakapcsolatok építésére specializálódott közösségi portál, a cenzúra miatt ugyanakkor annak a helyi sajátosságokhoz kell igazodnia.
A vállalatnak ugyanakkor a központi cenzúra miatt számos, a világ más pontjain elérhető szolgáltatásának nyújtásáról le kellett mondania kínai nyelvű oldalának bevezetésekor. A honlapon a tagok által közzétett újságcikkeket, információkat cenzúrázni fogják, a portálon nem lesz lehetőség nagyobb számú résztvevőt egybefogó csevegőszobák kialakítására, és az egyes aktivisták regisztrációját is bizonyosan ellehetetlenítik majd.
A kormány által a külföldi cégek részéről való meghajlást követelő "helyi sajátosságok" miatt korábban már több nagy vállalat - például a Google, a Yahoo vagy a Facebook - is a kínai piacról való távolmaradást választotta. A cenzúrával kapcsolatban Jeff Weiner internetes blogbejegyzésében úgy fogalmazott: a LinkedIn a kifejezés szabadságát támogatja és alapvetően ellenzi a kormányzati cenzúrát. Ennek ellenére szavai szerint nem kívánják megfosztani a kínai lakosságot a portál nyújtotta előnyöktől, a cenzúrát pedig "csak akkor és abban a mértékben alkalmazzák, ahogyan arra szükség lesz".
Kapcsolódó cikkek
- Mobilalkalmazások: kik a legaktívabbak?
- A legvékonyabb telefon cím új birtokosa – Gionee Elife S5.5
- Vízzel nyomtatnak tinta helyett kínai kutatók
- Újabb ígéretes mobil fillérekért – Xiaomi Hongmi 1S
- A tavalyinál gyorsabb, de még mindig lassú az internet Kínában
- Magához tért mesterséges álmából a kínai holdjáró, de még kérdéses a felépülése
- 2 éve először csökkentek a telefon eladások Kínában
- Jelentősen nőtt az online meghirdetett állások száma tavaly
- Amerikai és európai megrendelésre dolgozó hackert fogtak el Kínában
- Kínában debütált a Samsung Galaxy S III Neo+