Már külföldön is terjeszkednek a nagy hazai e-kereskedők

Jelentősen bővült a múlt évben a hazai e-kereskedelmi piac legnagyobb szereplőinek forgalma, az adatok alapján elérkezett itthon is az online vásárlás korszak. Az Extreme Digital az első félévben Szlovéniában és Bulgáriában folytatja a terjeszkedést, de a külföldi megjelenés szerepel a Játéknet.hu távlati tervei között is - írja a világgazdaság.hu.

A múlt évben 21 milliárd forintos árbevételt ért el az Extreme Digital Zrt., ez közel 40 százalékkal több, mint egy évvel korábban – tudta meg a lap Várkonyi Balázstól, a társaság vezérigazgatójától. A látványos növekedésben meghatározó szerepet játszott az online értékesítés, a 16 milliárd forintos magyarországi forgalom mintegy 55-60 százaléka már ebből a forrásból származott. A cég hazai bevétele 30 százalékkal nőtt, míg a külföldi piacokon – Szlovákiában, Csehországban, Romániában és Horvátországban, ahol tavaly jelentek meg – nagyobb mértékű volt a fejlődés.
Az előzetes adatok szerint 1,4 milliárd forintos árbevételt ért el a múlt évben a Játéknet.hu Webáruház, ez mintegy 40 százalékos növekedést jelent 2012-höz képest – közölte Bognár Ákos, a cég egyik alapítója és vezetője.

A legnagyobb hazai online játékáruház vezetője szerint komoly átrendeződés figyelhető meg a piacon a hagyományos, offline üzletek forgalmának egyre nagyobb részét viszik el az internetes boltok. Bognár Ákos szerint a magyarországi online játékkereskedelmi piac 4-5 milliárd forintos lehet.

Végleges adatok ugyan csak május környékén lesznek, de néhány nagy szereplő megjelenése – tavasszal a Tesco, az év végén pedig az eMAG –, és az online vásárlás növekvő népszerűsége nyomán akár a vártnál jóval nagyobbat is nőhetett a piac.

 

forrás: világgazdaság.hu

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció