Megkezdődött a telekommunikációs szektor liberalizációja Kínában
2013. december 31.
Kínában megtörtént az első lépés a monopóliumok letörésére a telekommunikációs piacon, amely 1,2 milliárd mobilozójával messze a világ legnagyobbja.
A három állami kézben lévő szolgáltató, a China
Mobile, a China Telecom és a China Unicom mellett a jövőben a magánkézben lévő vállalatok számára is nyitva áll a piacra lépés lehetősége - közölte az ipari és információtechnológiai minisztérium. Nyitásként tizenegy cég kapott csütörtökön működési engedélyt, közöttük az online kereskedelmi piacot uraló Alibaba leánya, a net.cn és a 360Buy.com óriáscég. A tárca tájékoztatása szerint a magáncégek a három állami nagytól vásárolhatnak bizonyos nagyságú sávszélességet, amelyet az állami cégek kedvezményes áron kénytelenek értékesíteni.A magáncégek kétéves szolgáltatói próbaidőt kapnak a minisztériumtól, amely a liberalizáció kiterjesztését, további cégek piacra engedését is kilátásba helyezte. A külföldi tőke beengedése ugyanakkor továbbra sem várható: a telekommunikáció a nemzetbiztonsági okokból érzékeny iparágak közé tartozik. Ezen kívül a magas hozzáadott értéket termelő iparágakban - mint amilyen telekommunikáció is - a külföldiek piacra lépése csak vegyesvállalati formában engedélyezett.
A piacnyitás célja a szektoron belüli verseny fokozása, az állami monopólium letörése, a szolgáltatások színvonalának emelése. A telekommunikáció mellett a pénzügyi, oktatási szektorokban való magánberuházás növelése is szerepel a kormány korábban bejelentett tervei közt, az általános gazdasági liberalizáció részeként.
Kapcsolódó cikkek
- Bemutatkozott a 2K kijelzős Vivo Xplay 3S
- Képeken az Oppo R1
- Kína lesz a világ első Imax-nagyhatalma 2021-re
- Vezetékes telefonszámok átirányítására kötött szerződést az Externet és a Vodafone
- Bemutatkozott a Lenovo S930 és S650
- Huawei Honor 3X és 3C – izmos hardver fillérekért
- Gyermekfigyelő karóramobilt dobtak piacra Kínában
- Hamarosan debütál az Oppo Find 7
- A fejlesztésközpontú frekvenciapályázatról konzultált piaci szereplőkkel az NMHH
- GfK: 30 százalékkal nőtt a telekommunikációs piac forgalma