Mi kerül a karácsonyi virtuális kosarunkba?
A Grando online pláza előrejelzése az idei karácsonyi szezonra
2013. december 15.
Az Allegro Group felmérése szerint a kényelem miatt választjuk az online ajándékbeszerzést. Idén karácsonykor okostelefon, tablet és TV kerülhet a fa alá, de a kívánságlistán helyet kapott a szeretet, a béke és a nyugalom is.
Az online üzletekben is megkezdődött az ünnepek előtti nagy hajrá: az Egyesült Államokban a karácsonyi bevásárlást megnyitó hálaadás és „fekete péntek” alkalmával az internetes vásárlások csaknem 3 milliárd dollárt tettek ki, hazánkban pedig 46 milliárd forintos forgalmat jósolnak a szakértők decemberre. Az Allegro Group novemberi felmérésében arra keresett választ, hogy az idei karácsonyi főszezonban kik választják majd a vásárlásnak ezt a kényelmes és időtakarékos formáját, és milyen termékek kerülnek a virtuális kosarukba a következő hetekben.
Tömegek a virtuális plázában
Az Allegro Group által üzemeltetett Grando.hu online pláza kérdőíves felmérése szerint a virtuális üzletek idén is tömegeket csábítanak át a zsúfolt plázákból a kényelmes kanapékra: a megkérdezettek 92,4 százaléka el tudja képzelni, hogy idén asztali számítógépén keresztül, 37,7 százaléka pedig azt is, hogy okostelefonján keresztül rendel karácsonyi ajándékot. Összehasonlításképp az Egyesült Államokban a hálaadás és a „fekete péntek” során a megrendelések 15,6 százaléka táblagépről, 8,6 százaléka pedig okostelefonokról érkezett. Bár az online vásárlást elsősorban a férfiak részesítik előnyben, a felmérés szerint a karácsonyi időszakban a nők aránya jelentősen megnő a vásárlók között, várhatóan idén is meghaladja majd az ötven százalékot.
Kényelmesen intézzük a karácsonyi bevásárlást
A válaszadók 36 százaléka a karácsonyi nagybevásárlást azért online intézi, mivel így nem kell kimozdulnia, a nyitvatartási időkhöz alkalmazkodnia, vagy épp a csomagokkal bajlódnia. Második helyen a kedvezőbb ár áll (23%), amit szorosan követ a széles kínálat (17%), hiszen a nagyobb üzletközpontok polcai ilyenkor hamar kiürülnek. A válaszadók 14 százaléka pedig azért a neten tervezi megrendelni az ajándékokat, mivel ez kevésbé időigényes, mint a hagyományos vásárlás.
Okos készülékek karácsonya várható
A korábbi évekhez hasonlóan az idei ünnepi szezon leginkább keresett termékei várhatóan az elektronikai cikkek lesznek, ezen belül is az okostelefon, a tablet és az okos TV. A háztartási kisgépek piaca az elmúlt egy évben a teljes kereskedelemben kétszámjegyű növekedéstprodukált hazánkban. Ez a tendencia minden bizonnyal a decemberi online vásárlásokban is megmutatkozik majd.
A hazánkban is egyre népszerűbb e-book is előkelő helyen áll a slágertermékek között, bár a felmérés szerint egyelőre a papír alapú könyveket részesítjük előnyben. Emellett a lakberendezési cikkek, játékok, ékszerek és parfümök is bekerülnek majd a karácsonyfa alá. Bár sokan úgy vélekednek, hogy ez az időszak egyre inkább a túlköltekezésről szól, a felmérésben résztvevők karácsonyi kívánságlistáján a termékek mellett helyet kapott a szeretet, a béke és a nyugalom is.
Növekedés az elektronikus fizetési módokban
Míg a Medián júniusi kutatásában a vásárlók 73 százaléka válaszolta azt, hogy az áru kézhezvételekor, utánvéttel fizet, a karácsonyi időszakban mégis az elektronikus fizetési módok arányának növekedése várható. Az asztali számítógépen keresztül internetezők csaknem fele (46%) el tudja képzelni, hogy a neten fizet a termékért, szolgáltatásért. A 26-35 év közöttiek ennél nagyobb arányban találják vonzónak az internetes fizetés lehetőségét (57,3%), a magasabb végzettségű válaszadók 63,8 százaléka tartja lehetségesnek, hogy ezt a fizetési módot válassza karácsonyi vásárlása során, és a nők is nyitottabbak mutatkoznak az átlagosnál (48,6%).
Inkább a futárt várjuk, mint hogy futkározzunk
A hazai e-kereskedelemben fokozatosan nő az átvevőpontok népszerűsége, ami elsősorban anyagi megfontolásokra vezethető vissza. Ám az év végi időhiányban sokan inkább lemondanak a néhány száz forintos megtakarításról a kényelem javára. A válaszadók 44,6 százaléka vallotta azt, hogy legutóbbi vásárlása során a futárszolgálattal történő kézbesítést választotta. Ez az arány a nyugdíjasok, a városban illetve a községben élők között meghaladta az 50 százalékot.
Kapcsolódó cikkek
- Új trójai fertőzi az androidos mobilokat
- Új trójai fertőzi az androidos mobilokat
- Világszerte elérhető a Sony Xperia Tablet Z
- Világszerte elérhető a Sony Xperia Tablet Z
- Megérkezett az ASUS Padfone Mini
- Idén karácsonykor a nők aktívabbak
- Hogyan tudhatja digitálisan is biztonságban családját?
- Készül az ASUS PadFone Mini [Frissítve]
- Webáruházakban készülünk az ünnepekre
- A 2014-es MWC-n debütálhatnak a legújabb Lumiák