Megkétszerezte reklámbevételét a YouTube
2013. december 12.
Több mint kétszeresére nőtt a YouTube videómegosztó portál reklámbevétele 2013-ban, elérte az 5,6 milliárd dollárt. A YouTube szerzi meg a világ teljes online reklámbevételének 1,7 százalékát - írta az angol Financial Times üzleti napilap az eMarketer médiakutató cég tanulmányára hivatkozva.
A Financial Times szerint a YouTube-nak havonta több mint 1 milliárd látogatója van. Az Egyesült Államokban az online videók mellett megjelenő reklámok 20 százalékából profitál a cég, és bevételben magabiztosan megelőzi a rivális Hulu videómegosztót. A YouTube számára a jövőt azok a stúdiók (például Maker Studios, Awesomeness TV) jelentik majd, amelyek már eleve az interneten és nem a televíziós csatornákon akarják megjelentetni műsoraikat. Olyan hagyományos médiatársaságok is kezdenek betársulni ilyen stúdiók mellé, mint a Time Warner vagy a DreamWorks Animation.
A YouTube tulajdonosa, a Google is saját műsorkészítő stúdiót alapított YouTube Space Los Angeles néven. A stúdió kifejezetten az új vagy feltörekvő YouTube videókészítőket célozza meg.
Kapcsolódó cikkek
- Megint az Apple vérét szívja a Nokia [Videó]
- Moto X – Félmilliárd dollár, csak marketingre
- Cuki figurák az új Xperia reklámokban [Videó]
- Ipsos: Megérik a pénzüket az online kampányok
- Megjelentek a Galaxy S 4 reklámfilmjei [Videó]
- A digitális reklámpiac 14%-kal nőtt 2012-ben
- Az LG Optimus G reklámokkal trollkodik a Time Square-en
- Fizetni a hirdetésmentes online tartalomért?
- Sikeresek a közösségi oldalakon elhelyezett hirdetések
- Szereted, ha mindent tudnak rólad? - Útelágazás előtt az online reklám