Újra divat lesz a direkt marketing levél?

Telítődik az e-mail, mint kommunikációs csatorna, ezzel együtt pedig ürül a fogyasztók postaládája, és egyre hatékonyabbá válik a hagyományos direkt marketing levél. 

 

Köztudott, hogy évek óta egyre csökkent a postán küldött dm levelek piaca, miután a digitális csatornák, az e-mailben küldött ajánlatok gyorsabbnak, olcsóbbnak és divatosabbnak voltak.

 

Mára az online hírlevél és dm sokat vesztett újdonság erejéből és hatékonyságából, egyre telítődik az e-mail, mint marketing csatorna. A fogyasztók hozzászoktak a kommunikációnak e formájához, ráadásul egyes e-mail szolgáltatók nehezíti az e-dmek és hírlevelek célba juttatását.

 

A postás ritkán csenget, de... 

 

Ezzel párhuzamosan nő viszont a postán érkezett levelek presztízse. A postás ritkán csenget, de akkor fontos levelet hoz. Manapság szinte már csak számlák és áruházi prospektusok érkeznek postai úton, így a címzettek nagyobb arányban olvassák el a ténylegesen megfogható, szépen megtervezett, borítékolt, nyomtatott levelet.

 

Ebben a minimálisra csökkent reklámzajban nő a hagyományos dm levelek hatékonysága. Ezzel a trenddel párhuzamosan jelent meg egy új fejlesztés, amely az e-mail küldéshez hasonlóan egyszerűvé és hatékonnyá teszi a postai levélküldést.

 

Nyomtatás a vevő postaládájába

 

A postai dm eddig többletmunkát okozott a marketingosztályon dolgozóknak: hajtogatni, borítékolni, címezni kellett a küldeményeket, néha több ezret. A beszédes nevű hibridlevél szolgáltatás ezt a folyamatot egyszerűsíti le. Az ötlet nem új: minek kellene kinyomtatni a leveleket és elvinni a postára, ha - némi túlzással – a számítógépről a postaládába is nyomtathatok?

 

A hibridlevél küldéséhez a felhasználó a számítógépén megszerkeszti a levelet, majd elektronikusan elküldi a szolgáltatónak, ahol 24 órán belül kinyomtatásra, borítékolásra és postázásra kerül, így a címzett akár már másnap megkaphatja. Vagyis a hosszadalmas munkafázisokat és a postai sorban állást kiiktatva lehet tömegesen levelet küldeni versenyképes árakon.

 

 

Hazánkban is elérhető a hibridlevél

 

A Nyugat-Európában már évek óta működő ötletet a Hibridlevél Kft. valósította meg Magyarországon elsőként. Minden olyan levél küldésére alkalmas, ahol nem kell eredeti aláírásnak szerepelnie, az egyszerű szövegtől az 600 dpi minőségű nyomtatványig.

 

Már egészen kis mennyiségű levelezéstől hatékonyan használható egy egyszerű online regisztrációval. Főbb felhasználási területei számlák, felszólító levelek, direkt marketing levelek, egyenlegek, értesítések küldése.

 

Azon vállalkozásoknak is segítséget jelent a hibridlevél, amelyek eddig beszállítóval (ügynökséggel, nyomdával, diákszövetkezettel) dolgoztak a postai küldemény létrehozásán. A vállalat vezetője vagy marketingese ugyanis kezében tartja a folyamatot, nincsen többé kiszolgáltatva az alvállalkozók esetleges késedelmének vagy hibáinak. Még a Magyar Postával sem kell szerződést kötni.

 

A rendszer teljesen automatikus, emberi beavatkozás nélkül jutnak el a fájlok a nyomtatókig. Az adatbiztonságot magyarországi adatközpont, optikai kábelkapcsolat és szigorú minőségirányítási rendszerek szavatolják.

 

Az új fejlesztéssel megtakaríthatók a nyomtatásra és postázásra fordított erőforrások, a nyomtatás, borítékolás és postára adás ideje, a papír és a festék költségei. A szolgáltatás kényelmes, gyors és költséghatékony – költsége megegyezik egy postai küldemény árával.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció